duminică, 1 aprilie 2012

Viata de noapte

            Desi nu-mi sta in fire, ieri seara am iesit pe strazile Clujului. Am inteles niste dileme.
            Oamenii au bani, dar nu stiu sa-i foloseasca. Fetele au tocuri dar nu stiu sa umble cu ele. Au fuste, dar le-au scos prea repede. Copiii au parinti care nu stiu pe unde umbla odraslele lor. Au haine sofisticate dar le pateaza cu maioneza din saorma. Au o noapte intreaga la dispozitie si totusi alearga pe strazi. Oamenii migreaza cu taxiul.
             Din toate beciurile Clujului rasuna muzica. Doar in centru am numarat vreo 35 de cluburi. Toate pline. Am mai numarat vreo 15 fast-food-uri non-stop. Si cateva sute de taxiuri. Concluziile sunt clare.
            
            Intr-o ceainarie doi tineri vrajeau doua fete:
            „-Anul trecut am fost la Bangkok, mai exact la Ko Pha Ngan, sunt niste insule interzise acolo, dar noi ne-am dus, ca avem niste prieteni... anul asta nu mai mergem, nu ne-a placut, anul asta mergem in Dubai, am un prieten care are o vila pe Palmier...”
            Fetele salivau, pentru ca ele nu vazusera Plaja, cu Di Caprio, iar baietii da.
            La sfarsit s-au facut de comando, cele doua sticle de vin baute au costat 90 de lei si ei nu au avut destui bani sa plateasca.

12 comentarii:

  1. Dar asta nu e valabil numai pt Romania. E o atmosfera culturala total comuna intreagii Europe.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te contrazic cu placere: culturala? asa ceva nu e cultura, de nici un fel....

      Ștergere
    2. Pai eu foloseam cuvantul cultural in sens de cutume caracteristice, nu de cine stie ce cunostinte intelectuale, ca si cum ai zice cultura urbana din Bueno Aires vs cultura rurala din Mongolia

      Ștergere
    3. asa mai merge. din pacate astfel de obiceiuri se transmit necontrolat si fac victime multe printre cei sanatosi.

      Ștergere
    4. Pai mie mi s-au parut total sanatosi si medii-normali tinerii descrisi de tine. Nu stiu ce ti s-a parut asa neobisnuit ca vor sa se imbete la club, sa se laude unii fata de altii, si sa faca sex la vrasta aia. Ca nu faceam eu asa ceva poate ca nu faceam prea des pt ca nu ma prea lasa mama plus eram gay si nu erau asa de multe cluburi gay in Bucuresti la vremea aia, plus ca o data m-am dus si eu la unul asa mai semi-gay si m-a si arestat ca era inainte de abrogarea art 200, (noroc ca am avut pile si am scapat fara cazier, dar nu mi-au mai trebuit cluburi o vreme buna dupa aia, desi devenisera legale).

      Ștergere
    5. Poate ca ti-ai dori si tu un fel de articol de lege similar care sa le interzica acestor tineri heterosexuali total normali si banal comun-obisnuiti sa se seduca in public unul pe altul. Ca nu exista educatie sexuala si educatie civica ca lumea in Romania la scoala, asta cam asa e. Dar parerea mea e ca acolo ar trebui inceput mai intai sa se clarifice niste chestii, ca nu pot toti sa fie asa cu constiinta civica inalta chiar din prima. Mie si re constiinta de baza morala a trebuit sa o patesc de cateva ori ca sa-mi intre niste chestii in cap, asa mai mult de frica, daramite aia civica de care inca fug ca dracul de tamaie.

      Ștergere
    6. nu-i acuz ca se distreaza, ci ca distractia e prioritatea lor. iesi in club cand vorbesti corect limba romana, cand stii sa traversezi pe trecere, cand stii in ce parte a tarii e Clujul. o tableta si o geaca de piele nu compenseaza asta.
      educatia le lipseste si se distrug ca oameni.

      Ștergere
    7. Eu pot sa-ti spun sincer ca numai la Cluj nu ma gandeam cand aveam 19 ani voiam la club. Si de altfel as fi preferat sa nici nu vorbesc lb romana la club, nici corect nici incorect, de fapt as fi vrut daca era posibil sa nu trebuiasca sa zic nimic in nici o limba, fie ea romana sau alta, ci sa se desfasoare lucrurile asa mai usor, placut si natural, si mai ales fara ca eu personal sa depun absolut nici un fel de efort re vorbit corect sau interesant gramatical.

      Ștergere
    8. Eu sunt total impotriva educarii oamenilor impotriva vointei lor daca nu este facuta la nivel etic de infotainment, adica distractie si reclama amestecata cu ceva informatie, asa mai mult chiar pe furis. De fapt mi-as dori si cateva reclame cu info "subliminale" sau chiar directe moral educative in plus fata de reclamele cu info subliminala sau explicita sa cumperi ceva anume, in proportie nu exagerata dar poate 10,25 % reclame moral educative si restul doar de reclama simpla de consumerism. Ce mult mi-ar place sa existe si asa ceva si in Romania.

      Ștergere
    9. (Exista asa ceva, am impresia, inainte pe vremea comunismului, dar era la un nivel cam exagerat, un procent prea mare, de aia nu i-am mai bagat nimeni in seama, dar acum ca s-a invatat din greselile trecutului, ar fi cazul poate sa se treaca la treaba si sa se reintroduca si putina propaganda etica-valori si la TVR.)

      Ștergere
    10. Rudolph, tinerii astia sunt viitorul tarii...

      Ștergere