vineri, 21 martie 2014

Arabii dintre noi

            Am vazut un clip in care niste teroristi sirieni executa intr-un spatiu public vreo zece prizonieri. Cu multa bucurie si drag, cu multe gloante in cap.
            In sudul Frantei sunt foarte multi arabi musulmani. Foarte multi. Sate intregi sunt ocupate de ei. Nu accepta conditiile statului francez, isi pastreaza obiceiurile si imbracamintea, in ciuda faptului ca sunt musafiri intr-o tara straina. Dar asta e alta discutie.
            Ma intereseaza ce atitudine ati avea voi dupa ce ati vedea un astfel de clip si ati iesi sa va plimbati printre ei, sa cumparati de la ei, sa le vindeti, sa-i salutati. Stiu, exista acceptiunea ca din moment ce au plecat din tara lor sunt altfel de oameni. In aceleasi proportii exista si varianta cu pisica: ce naste din pisica soareci mananca.
            Rog seriozitate, puneti-va in fapt si judecati prin prisma instinctului de conservare.

12 comentarii:

  1. nu cred ca as intra prea usor din principiu intr-o zona compact populata de arabi, evrei, tigani, francezi etc ONLY. De altfel, de ce m-ar purta pasii pe acolo?
    Altfel, as intra intr-un magazin cu dulciuri arabesti sau covoare sau kebab din Marsilia fara probleme.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vazut 2 scene in Franta care mi-au dat de gandit: intr-o piata 3 arabi au inceput un scandal cu 2 batranei francezi ce-si vindeau produsele. Le-au rasturnat masa. In parcarea unui restaurant tinut de arabi a parcat un francez si a fost alungat.

      Ștergere
  2. Cand am muncit in Londra, am avut nenoroul sa locuiesc intr-un cartier majoritat musulman. A fost teroare.Nu vor occidentul, dar totusi vin in numar mare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca erai crestin adevarat mergeai pe strada strigand "Jesus alive!"

      Ștergere
  3. Câtă vreme se omoară între ei, care-i problema?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In clipul la care m-am uitat erau si cativa europeni in genunchi.

      Ștergere
    2. "...cativa europeni..."

      Oe care i-ai recunoscut... cum?
      Scria pe ei că-s europeni?

      Ștergere
    3. Pe la jumatatea randului sunt 2-3 care nu-s arabi, cu siguranta.

      Ștergere
  4. chestiile de care vorbesti tu sunt subiecte delicate. Nu pot sà spun cà nu-mi plac, dar sunt atentà la ce vorbesc, tip generalitàti, nu chestii serioase cà nu sti ce pot intelege ei..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ma cunosti si nu te cunosc, ok? :))

      Ștergere
    2. Care ei sa fie aia care nu inteleg ? Vorbitorii de lb araba si romana care citesc blogul lui Raul ? Mda, asta cam asa e, ca de obicei si mie imi e dificil sa inteleg ce zice, de unde vine, si unde bate, chiar daca nu stiu araba si doar romana asa cat de cat. Dar cred ca asta e in mare parte si pt ca Raul vorbeste despre programe de la TV necunoscute mie. Eu de obicei de ex despre Orientul Mijlociu citesc din Jerusalem Post si Al Jazeera, Raul nu stiu, cred ca el citeste mai mult de pe blogul lui Zoso...dar adevarul e ca probabil nici eu nici el nu intelegem oricum mare lucru din ce scrie acolo daramite ce sa mai inteleaga si altii daca povestim asa ca la telefonul fara fir.
      Despre arabii din Franta mi-a zis si mie o doamna sofer de taxi de origine malineza sa ma feresc de ei, problema cred ca a fost ca nu am remarcat nici unul, dar asta e si pt ca sunt neatent, si pt ca nu am avit timp, nici macar pt Muzeul Cluny al Evului Mediu plus nu am stat numai la Paris ci mai mult prin tren de colo colo si cred ca arabii au masini ca in tren eram asa mai mult cu diversi pensionari care nu aratau a arabi...dar am impresia ca e posibil ca o tanara doamna concierge de la un hotel de unde am stat sa fi fost araba pt ca parca vorbea pe limba aia la telefon...dar nu am de unde sa stiu pt ca zau araba vorbita de femei suna mai altfel decat araba vorbita de barbati plus eu sunt afon. Oricum dansa era priceputa la tehnologia de comunicare ca m-a ajutat sa imi mearga WiFi-ul, plus s-a purtat ff profesional cu mine, dar asta e pt ca era concierge profesionist nu pt ca era araba sau de sex feminin. In rest tot ce pot sa zic despre arabi e ca mie mi-a fost cam frica de cei 2 barbati sirieni cu care am interactionat o data la Bucuresti, dar nu as putea sa zic de ce plus desigur ca nu aveau nimic cu mine sau impotriva mea dar m-au cam intimidat. Pe de alta parte eu cand am vazut primul om negru in autobuz la 5 ani m-am speriat ff tare de el desi era imbracat asa la costum si avea o geanta diplomat dar mi-a explicat mama ca nu era cazul sa-mi fie frica asa ca dupa aia nu mi-a mai fost frica, dar despre sirieni sau chiar si arabi nu mi-a explicat mama, ci oameni necunoscuti a caror credibilitate in fata ochilor mei nu avea cum sa fie aceeasi ca a lui mama, oricat de experti or fi ei.

      Ștergere
  5. Insa doresc sa adaug ca eu personal nu am vazut-o niciodata pe bunica mea sa ii fie frica de cineva si ea a locuit de mic copil la mahala in sect 2 Bucuresti si a vazut destui oameni de diverse feluri trecand pe acolo si niciodata nu am auzit-o zicand ca de unii ii era mai frica decat de altii sau ca ii era frica de vreun om, singurul lucru despre care mi-a zis ca I-a fost frica atunci cand era mica a fost de bombele din razboi dar nu a zis niciodata "bombele de la americani" a zis bombe atata, arma distrugatoare respectiva care este folosita in razboi si care poate intr-adevar aduce pagube imense chiar in randul populatiei civile si a copiilor care nu au nici o putere atunci cand e razboi. Iar in razboiul mondial au fost folosite bombe de toata lumea peste tot chiar daca s-a intamplat ca in Romania sa fie mai mult americane, dar lui bunica nu ii era frica nici de americani nici de nemti nici de rusi nici de tigani nici de turci nici de evrei pt ca mi-ar fi spus daca I-ar fi fost, dar nu mi-a zis. Si ea precis a avut o experienta de viata mult mai mare decat mine plus este si role model pt mine, asa ca eu as vrea sa nu-mi fie frica nici de arabi...dar o sa o intreb si pe mama ca sa fiu sigur.

    RăspundețiȘtergere