Am avut multe dacii. Voi mai tineti minte cum era cu daciile 1300, 1310? La 30-40 000 de km, set-motor nou. Adica jumate din motor aruncat si pus altul nou. Periile de la electromotor, o data la 2 luni. Carburatorul suflat in fecare zi. Pompa de benzina si de frana, o data la 3 luni. Toba de esapament, de 2 ori pe an. Caroseria, sudata, chituita, izolata, grunduita, vopsita, o data la 2 ani. Lonjeroanele intarite dupa fiecare iarna. Sa nu mai vorbim de viteza, directie, siguranta, frig iarna, ploaie in portbagaj, etc.
Am un Peugeot 406 din 98. Are 230 000 de km, din care aproape 90 000 facuti de mine. In afara de ulei, distributie, filtre si discuri de frana si nu am schimbat nimic. Am vrut eu sa-i schimb telescoapele, un moft. Motorul nu stie de greu sau de distante. Sunt convins ca motorul asta mai merge cel putin inca pe atat. Desi un prieten a tras de-un Peugeot 1 000 000 de km.
Francezii sunt printre primii constructori de masini din lume, cu peste 100 ani de experienta in domeniu. Multe dintre inventiile care au imbunatatit automobilele le apartin. Si in prezent cred ca suspensia hidraulica de la Citroen nu poate fi inca egalata, de exemplu. Traditia in ramura conteaza mult.
RăspundețiȘtergeree interesant ca punctul de plecare pt dacia a fost renault 12. inca mai vad prin Franta renault 12 si merg bine.
ȘtergereSi pe la noi mai circula Dacii. Daca n-ar fi fost programul Rabla, si stimularea dorintei romanilor de a avea masini straine, ar fi mult mai multe pe sosele.
ȘtergereEu sunt extrem dce multumit de Sandero-ul meu. Am aproape 96.000 km cu el, parcursi exclusiv pe drumurile Romaniei (si stim cu totii ce provocare e asta) si n-am schimbat nimic, exceptand consumabilele de rigoare la reviziile periodice.
RăspundețiȘtergereIn momentul de fata, daca as putea s-o schimb, mi-as lua tot un Sandero. Dar fiindca pretul este mult prea piperat din punctul meu de vedere (anul trecut un Sandero Stepway 1.6 costa 9.700 EUR), mai astept.
eu nu zic ca nu-i buna Dacia actuala (logan, sandero, etc). dar e prea scumpa pt ce ofera. parerea mea e ca un logan nou merita maxim 4 500 de euro.
ȘtergereHai să recuoaştem , Dacia pentru vremea ei a fost bună , dar tehnologia datează de mai bine de 40 de ani timp în care nu s-au adus îmbunătăţiri , chiar dacă pe vremea comuniştilor se susţinea asta , ştim destul de bine ce însemna , adică îmbunătăţirile nu însemnau ceva mai bun ci doar ceva mai economic şi mai ieftin .
RăspundețiȘtergereAm avut o Dacie , am dat-o când avea mai bine de 150000 km şi dacă refac filmul avea şi avantaje în sensul că nu te lăsa . Se oprea sau nu pornea , deschideai capota suflai în jigler sau puţin avans acolo şi gata erai din nou pe drum , pe când acum , Doamne fereşte !! , chemi platforma . Ce să zic , pentru vremea ei a fost regină şi oricine era cel puţin un pic mecanic fiind destul de uşor de reparat . Mai apoi s-a considerat că acesta-i un avantaj în sensul că piesele sunt ieftine şi fiecare şofer a devenit mecanic dar nu s-a luat în considerare că multitudinea reparaţiilor o făcea mai scumpă de fapt .
Ştii ce-mi pare cea mai tare fază la momentul ăsta , în general , acum cu Dacia circulă cei mai în vârstă şi fără posibilităţi iar când vine vremea cauciucurilor de iarnă obligatorii sunt în mare dilemă deoarece aceste sunt semnificativ mai scumpe decât întreaga maşină .
n-am zis ca nu, chiar m-au servit bine daciile. si inca ma bate gandul sa mai iau una, sa am de mers la munte si pe dealuri. pentru ca, asa cum zici, cu un patent si sarma repari orice la ele.
Ștergerepretul e un avantaj, daca nu ai pretentii.