sâmbătă, 19 martie 2011

Ce ne lipseste

           Ca sa reconstruiesti, ai nevoie de unelte. Ca sa putem merge mai departe, avem nevoie sa ne recunoastem lipsurile.
           Ne lipseste educatia. Educatia primara. Educatia care spune sa cunosti si sa aplici respectul, altruismul, bunul simt. Cei 7 ani de-acasa care ar trebui reamintiti din 7 in 7 zile. Sa ne reeducam invatand inca o data ce inseamna cos de gunoi, strada, loc public, parc, triere, seminte, manele, pieton, batrani, copii, un mers normal, o voce potolita. Sa ne reevaluam vocabularul.
           Ne lipseste cultura. Cultura strans legata de educatie. Cultura care ne ajuta sa facem diferenta intre bine si rau, intre util si irelevant. Cultura care sa ne opreasca sa distrugem putinul ce ne-a ramas.
           Ne lipseste curajul. Curajul care ne indeamna sa spunem ce nu ne place, indiferent cui. Curajul care ne sustine atunci cand ne cerem drepturile. Curajul care ne face sa fim sinceri cu noi insine si apoi cu ceilalti. Curajul sa fim egali.
           Ne lipseste credinta. Credinta reala, cea sustinuta de optimism, nu credinta in oase lustruite.
           Ne lipseste unitatea. Unitatea care ne-ar face puternici. Unitatea fara egoism, fara intentii de suprimare. Sustinerea si incurajarea.
           Ne mai lipsesc multe. Dar daca am lucra putin la cele de mai sus, am face pasi mari in fata. Plus ca sunt calitati care nu necesita bani.

5 comentarii:

  1. Daca ai dreptul sa fii mandru de ceva ,este vorba de puterea castigata prin tine insuti si careia ii esti deopotriva cauza,efect,principiu si rezultat...(Balzac)

    Si acum numai identificand motivul care a cauzat problema ,von putea elimina un posibil efect.

    RăspundețiȘtergere
  2. bine ai venit, Taio. multumesc de vizita si comentariu

    RăspundețiȘtergere
  3. Deoarece eu am studiat pe wikipedia ce ne lipseste noua romanilor si am concluzionat deja ca avem mari deficiente in ceea ce prioveste dezvoltarea constiintei morale, acum am sa incerc sa ne dau si o nota medie, la noi, la rtoti romanii, in functiile de stadiile de dezvoltare a constiintei morale asa de fumos descrise de Kohlberg.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Kohlberg%27s_stages_of_moral_development

    Eu, studiind aceaste stadii mai indeaproape acum, concluzionez ca nota romailor, pe o scara de la 1 la 6 este din pacate doar 2,5, cu mare indulgenta (pt. anumite zone rurale poate, hai 2,7.

    Norvegienii dupa parerea mea primesc nota 5 de la mine.

    Voi pe unde va aflati, ce nota medie le dati cetatenilor din tarile in care va aflati ? Si sunteti de acord cu mine ca romanii merita nota 2,5, hai maxim 2,7, sau credeti ca am fos ori prea indulgent ori prea sever ?

    RăspundețiȘtergere
  4. si francezii ar lua 5, dar cu indulgenta. in schimb irlandezilor si austriecilor le-am da 5,5 fara nici o urma de regret.

    RăspundețiȘtergere