joi, 21 noiembrie 2013

Urgente

            Pentru ca sunt baiat fin si-mi plac lucrurile bine facute, am calcat intr-o grebla. Tendon atins, dureri, totul ca la carte.
            Si aveam nevoie de un vaccin antitetanos. Am luat farmaciile la rand... nu se vinde. Ajung la spitalul de boli infectioase. In camera de garda, vreo 5 asistente se incalzeau la foc de tigara. Acolo au vaccinul, dar nu-mi pot face, sa merg la Urgente. Merg la Urgente. Intreb, mi se raspunde, inteleg ca trebuie sa astept in ordinea prioritatilor. Apoi inteleg ca eu sunt ultima prioritate din oras. Astept. Intre timp mi se vindeca rana.
           

9 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. O noapte si n-am rezolvat. Doar a doua zi. Trebuie sa mentionez ca sunt in Ro?

      Ștergere
    2. Pai vaccinarea anti-tetanos nu are nici o legatura cu vindecatul sau cicatrizarea ranii, adica nu va grabi acea vindecare, ci e preventiva ca sa nu decedezi in spasme, in caz ca ti-ai facut ultimul rapel acum mai mult de 10 ani, ca daca te-ai mai intepat in ceva si ti-am mai facut unul acum 5 ani, nu mai era nevoie sa iti faci unul acuma, si suspectez ca tu care umbli prin paduri de capul tau, precis te-ai mai ranit si ti-ai mai facut un vaccin anti-tetanos acum mai putin de 10 ani, asa ca degeaba te vaiti, sau de fapt te vaiti de ALTCEVA, pur si simplu doreai sa te aline cineva asa mai mult psihologic, de gen, "las sa sufle tata sau mama si sa-ti puna un plasture cu Hello Kitty pe genunchi, si gata nu te mai doare", zau, asa ceva, daca ai o varsta ceva mai mare de 5 ani, nu cred ca vei gasi la vreun spital de nicaieri din lumea moderna, nu numai din Romania, PLUS, cu cat e spitalul mai avansat si mai BUN, cu atat nu te va alina nimenea, asa ca zau...

      Ștergere
    3. PS Daca ai de gand sa calatoresti in tari cu incidenta mai crescuta de tetanos, de ex Japonia, unde e de 2 ori mai frecvent decat in Romania, e bine sa iti faci acel rapel daca au trecut mai mult de 5 ani de la ultimul.

      Ștergere
    4. Ia analizeaza tu asta, dpdv psihologic: toata ziua m-am uitat la acea grebla care statea cu dintii in sus pe alee si imi spuneam: "cineva o sa calce in ea". Seara am atins-o.

      Ștergere
    5. Zi de vara, eram pustan in curtea blocului. Unul dintre noi arunca un lemn in mijlocul curtii. Il avertizam: "o sa treaca vreo masina pe-acolo si, naiba-stie, are lemnul ala vreun cui si face omu' pana". Respectivul se uita la noi, serios: "Cine-i, ma, atat de prost sa nu vada lemnul ala?" Un argument cat se poate de convingator, asa c-am lasat lemnul acolo, in legea lui.

      Dup-amiaza am facut concurs de biciclete. Primul care a luat startul a trecut si peste lemnul pe care, tot el, il aruncase acolo. Ciotul a intrat in spite, roata s-a facut praf, bicicleta s-a dat peste cap, calaretul s-a ales cu fractura deschisa la un picior.

      Morala?... In fiecare dintre noi exista o doza de romanism, iar Creanga (cu drobul lui de sare si posmagii muiati) a inteles asta cat se poate de bine. Apoi a urmat Caragiale.

      Ștergere
    6. Sunt aproape sigur ca intentia d-nilor Creanga si Caragiale, desi se exprimau literar in lb romana despre personaje din Romania, NU a fost aceea de a demonstra ca acele trasaturi sau intamplari sunt caracteristice poporului roman, mai ales tinand cont ca ei sunt autori literari profesionisti de talent care poate fi pe drept considerat universal, ci ei era niste moralisti relativ mai moderni care se uitau cu atentie atat la defectele cat si calitatile umane, si, mai ales dat fiind ca traiau in timpul in care in UE predomina o moralitate victoriana, ba chiar si o cultura victoriana, care a influentat cchiar si fibra satelor romanesti, in ceea ce priveste anumite traditii si obiceiuri, desigur adaptate la specificul local, in mod natural, nu fortat, in acealsi timp cand era de indatorirea majoritatii autorilor nationali europeeni sa incerce sa dezvolte in mod mai proeminent o constiinta nationala, si acestia o considerau ceva deosebit de important, iar societatea in crestere burgheza se confrunta cu tranzitia la modernitate din perioada post revolutionara industriala si postrevolutionara franceza si a capatarii independentei multor state moderne care pana atunci fusesera amorfe si/sau fragmentate, (fie ca rezidentii lor avusesera ceva de zis despre asta sau nu). Aceste opere literare si personajele create de dansii apartin spatiului caracteristic romanesc din cauza ca sunt exprimate in lb romana si poate prezinta nuante culturale specific Romaniei noi pe atunci, insa esenta acestor personaje si perspectiva autorilor asupra lor este una umanist artistica universala, NU este o privire politica de infierare a unor asa numite naravuri ale poporului roman, decat poate in masura ca este o privire care atesta existenta unei civilizatii umane cat se poate de bogate si de complexe, cu bune si cu rele, vie, chiar si in satele din Moldova sau la Ploiesti, desi poate azi unii bucuresteni s-ar indoi de asta, iar unii moldoveni se simt poate nedreptatiti si uitati de altii, mai parizieni. Pana si diviziunea rural -urban este o tema de conflict constant in scrierile europeene de sf de sec 19- inc sec 20, nemaivorbind de aceste aspiratii ale burgheziei sau noii burghezii, la care se puteau uita chiras, dar si totodata intelegator, atat bogatii cat si saracii. Dl Ion Creanga si dl Caragiale sunt exponentii si promoterii viselor clasei burgheze ale Romaniei, NU detractorii lor, cu promoter inteles in sensul bun, educativ de nivel din ce in ce mai larg, de masa. De aceea sunt acceptabili si aplicabili indiferent de regimul politic mai vechi sau mai nou, mai dictatorial sau mai democratic, mai corupt sau mai putin corupt, plus actuali pt ca anumite conflicte de astazi dintre ruralitate si urbanitate se regasesc si in conflictele dintre national si global. Si oamenii sunt oameni, fie la Iasi sau in sectorul 2, fie in regiuni rurale din Franta sau urbane din Copenhaga sau de pe vapoare. Si la fel sunt, cu aceleasi naravuri asa cum ii descrie atat dl Creanga cat si dl Andersen, cat si dna Contesa de Segur ceva mai devreme, sau dl Caragialesi dl Aristofan si mai devreme. Asta nu inseamna ca ti-i fur pe Creanga sau pe Caragiale daca zic ca ei descriu niste naravuri universal umane mai degraba decat ca as zice ca ei descriu niste naravuri romanesti, era un compliment adresat acestor autori de expresie de lb romana.

      Ștergere
  2. Clasicul situatiilor exceptionale!

    RăspundețiȘtergere
  3. Abunda logica pe la urgentele din Romania. Au facut un sistem incat mai ca-ti vine sa le spargi dintii. Asae, ai perfecta dreptate .Nu inteleg de ce nu se iau dupa altii daca vad ca ei nu sunt capabili sa faca un program coerent. Nu-ti pot spune decat atat: fii naiba atent sa nu ajungi la spital ca de acolo daca ar fi sa citez ce mi-au spus mie niste medici mai in gluma mai in serios, nu mai iesi viu decat daca esti tanar, sanatos si plin de bani.

    RăspundețiȘtergere