luni, 12 septembrie 2011

Legi din cauciuc

          Capitolul legi penibile-haotice e vast in Romania.
          Pentru ca imi petrec trei sferturi din viata pe drumuri, m-am tot gandit la legea privind obligatia de a avea cauciucuri de iarna in nu stiu ce perioada. Acum, sa presupunem ca eu vin cu masina din Africa de Sud sa ma intalnesc cu cineva in Romania, o ora, doua. Sa-mi iau cauciucuri de iarna la intrarea in Romania? Sau calatoresc din Spania spre Georgia sau Turcia, deci tranzitez Romania. Sa-mi iau cauciucuri de iarna? Sau locuiesc la Oradea sau Arad si vin o zi acasa, din alte tari unde nu te obliga la nimicuri. Sa-mi iau cauciucuri de iarna? Imi iau. Si cu cele de vara ce fac? Le car in portbagaj, sau le las intr-un sac la intrarea in Romania?
          Explicatia ministerului transporturilor (nu scriu cu initiale ca nu merita) e aceea ca in perioada respectiva drumurile vor fi inzapezite. La intrebarea DE CE?, ar raspunde ca nu au destule utilaje, destul personal, destui bani. Daca ei, ca minister, nu au bani, eu, ca cetatean, de unde sa am bani?

5 comentarii:

  1. Este obligatia fiecaruia sa incerce sa respecte legile tarilor prin care are de gand sa tranziteze ! In Mongolia, de exemplu, ti se cere o taxa exorbitanta daca vrei sa intri cu o masina in tara, si, totodata, este interzisa intrarea cu rable. Deci, daca cineva are de gand sa tranziteze vreodata prin Mongolia, este peferabil sa foloseasca avionul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Legea aceasta este in mai multe state europene. Scopul ei oficial e sa te pazeasca sa nu luneci pe ghiata si sa-ti rupi cumva vreun picior (ca sa nu cresti cheltuielile cu sanatatea ale statului), insa cred ca de fapt se vrea cresterea consumului de anvelope si marirea numarului de drumuri la Vulcanizare. Cineva produce anvelope, altii le comercializeaza... exista si lobby in lumea democratica, nu? Castigurile se impoziteaza, deci si statul ar avea ceva de castigat din asta.
    Pacat, totusi, ca democratia se bazeaza pe atatea minciuni.

    RăspundețiȘtergere
  3. Subcriu la concluzia lui Mircea, dar mi-a luat multi ani sa accept adevarul asta !
    Oricum, buna replica ta, Raul, am ras bine de intorsatura din final. Vezi tu, noi romanii ne-am pierdut anticorpii astia de a replica la initiative aberante !

    RăspundețiȘtergere