joi, 19 februarie 2015

Despre invatamantul romanesc

        Sistemul educational romanesc e un atentat la siguranta nationala. Asta o spun din ce in ce mai multi sociologi.
        Societatea actuala e exact rezultatul acestui sistem care formeaza copiii intr-un mediu de frica si repulsiv. Generatiile de copii sunt apatice, depresive, dezorientate, fara speranta. Putinii pasi inspre schimbare s-au facut datorita accesului la informatie, prin avantajele tehnologiei. In rest, nimic motivational, nimic incurajator, aceeasi incercare de a mentine populatia la un anumit nivel de inteligenta ca si in anii 50.  Glasul profesorilor bine-intentionati e nesemnificativ in mizeria ce-o reprezinta invatamantul romanesc.
         Imi amintesc ca aveam profesori care copiau din manual pe tabla intreaga lectie. Cu creta. Cate 4-5 pagini, respectiv 4-5 table. Cuvant cu cuvant. Iar noi aveam datoria de a copia aceeasi lectie de pe tabla in caiete. Asa decurgeau orele, iar la sfarsit ne scuturam cu totii mainile amortite.
         Toate statele civilizate au inteles ca ingradirea copiilor ii condamna la handicap mental. Copiii trebuie lasati sa descopere ceea ce le place sa faca. Parintilor, nu mai lasati megalomania nejustificata a unor profesori frustrati sa ii trateze pe copiii vostri ca pe niste retarzi, pentru ca nu sunt. Adolescentii din ziua de azi au mai multe sanse decat noi: sunt mai rapizi, mai informati, mai originali, mai inventivi, mai obraznici. Au nevoie doar sa fie incurajati sa distruga mitul dorintelor interzise. Sa-si redobandeasca identitatea, sinele. Nu e interzis sa-ti urmezi calea, chiar daca iesi din tipar.

Un comentariu:

  1. Tocmai ce am citit despre un studiu (desi nu stiuexact daca e britanic), in urma caruia se trage concluzia ca elevii care au profesori deprimati capata mai putine cunostinte la scoala si beneficiaza mai putin de la lectiile lor. Zau, acum imi dau seama de ce sunt eu asa de tufa la istorie si lb latina...am impresia ca e posibil ca profesorii mei de la materiile respective sa fi fost mai deprimati decat media...si eu care credeam ca erau deprimati tocmai din cauza mea, adica pt ca acestia se luptau cel mai tare cu elevi asa de mediocri ca mine ! Zau, uite de aia am si renuntat eu inca din clasa a 4a si respectiv trimestrul 1 de mai tarziu la liceu, la studiul istoriei si a lb latine...era din cauza acelor profesori deprimati, nu din cauza ca eu nu reuseam sa inteleg sau sa retin mai nimica din ce se chinuiau ei zi de zi sa-mi explice...plus de cate ori ziceam o gogomanie, in loc sa rada de mine si sa ramana veseli si optimisti, asa ca de ex prof de fizica, chiar ii vedeam cum sufera chiar sincer si deveneau si mai deprimati in fata ochilor mei...

    RăspundețiȘtergere