sâmbătă, 19 ianuarie 2013

Cand cadavrele castiga teren

               Citesc aici ca o caprioara si-a dat duhul pe un stadion.
               Imi amintesc cum anul trecut o oaie moarta a ramas cu zilele pe un teren de fotbal. La 5 km de Cluj, in Floresti, lesul unui cal a stat zile intregi pe un teren viran, intr-un cartier de blocuri locuite. Treceam pe acolo si nu-mi venea sa cred ca parintii isi plimba linistiti copiii in apropierea calului mort. Nu vreau sa repet despre cainii si pisicile ce se descompun incet pe asfalt, in fata caselor.
               E firesc sa moara animalele. Ce nu e firesc e sa le lasam sa putrezeasca intre noi.

11 comentarii:

  1. Pai asta e problema de sanatate publica, la fel ca si cainii vaganbonzi, chiar si mai periculoasa decat cainii vagabonzi. Raspunzatoare sunt atat primaria cat si directia sanitara sau de sanatate publica sau cum ii zice care e sef acolo cu sanatatea publica. E imposibil sa nu aiba un telefon.

    M-ai facut sa fac research acuma (fac orice ca sa evit sa rezolv ultimele 2 lepse ff dificile de la mine pe blog !).

    Uite, mi-am dat seama ce se intampla:
    nici Primaria Floresti, nici Directia Sanitara raspunzatoare respectiva NU isi fac treaba ci pierd timpul acuzandu-se unii pe altii ca nu isi fac treaba prin diverse circulare, etc, in timp ce Florestiul este un dezastru de sanatate publica invadat nu numai de cai decedati, dar si sobolani si diverse insecte daunatoare. Iar presa, in loc sa puna mana pe un telefon sa ceara un interviu in direct la primar si la ditrectorul directiei sanitare, efectiv confruntandu-i in fata ca la o emisiune de tip 60 Minutes sau Reflector (de pe vremea RSR), pierde vremea la caldurica in birou scriind, "Vai ce scandal, vai ce oroare!"...

    ...si vezi ca si tu, si eu, fiind bloggeri, facem parte din mass-media, numai ca eu, fiind un jurnalist preocupat de etica, si luand aceasta tema ca o prioritate etica relativ la rezolvarea unor lepse ff dificile la mine pe blog, mai fac si research, nu doar dau titluri de scandal, ca sa speriu oamenii, asa ca tine, desi situatia chiar este de speriat, si am si intrat in panica si acum caut disperat pe wikipedia sa vad daca exista o ecranizare a romanului Ciuma, de dl Albert Camus, ca sa ma linistesc si sa pot sa trec la rezolvarea lepselor...am gasit ! exista o ecranizare franco-britanica din 1992 sub regia unui argentinian Luis Puenzo, cu William Hurt, Sandrine Bonnaire, si Robert Duvall, printre altii...cum adica, ABIA in 1992 s-a facut o ecranizare dupa CIUMA, si inca doar de un argentinian ?! Plus cu actiunea plasata in Buenos Aires, in loc de Oran, ca in roman ? Dar totusi a avut muzica de Vangelis !

    Vai, ce adevarat SCANDAL ! Ce oroare ! Si nu a luat nici macar un premiu, nici macar nu i s-a facut publicitate, nici nu a rulat pe marile ecrane in SUA, a fost distribuit direct pe DVD...pai zau, ce face OMS-ul ? Ce face CDC-ul ? Dar Hollywood-ul si Sundance-ul, dar Bollywood-ul ? Unde este recenzia pt acest film din NY Times ? E posibil asa ceva sa nu se popularizeze larg la nivel mondial tocmai CIUMA ?! Macar si cu o recenzie proasta daca e film prost, ca nu asta conteaza. Cine a fost raspunzator pt marketing la acel film ?

    Bibliografie:

    http://www.floresti-gilau.ro/primaria-floresti-a-fost-reclamata-la-directia-pentru-sanatate-publica-cluj-vezi-de-ce

    http://www.youtube.com/watch?v=B92WFYUADdA



    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. P.S.

      1. Mesaj de sanatate publica globala pt linistire a persoanelor care ar fi putut intra in panica:

      Iata muzica de Vangelis mai-sus mentionata (videoclipul contine si imagini si o melodie ff relaxante):

      http://www.youtube.com/watch?v=nlCcmzuoeHA

      2. Ultimele informatii de la CDC in legatura cu zonele de evitat turistic in care ar putea fi risc de boli infectioase:

      http://wwwnc.cdc.gov/travel/

      Rezumat de ultima ora: atentie la malaria in Grecia, holera in Rep Dominicana, febra dengue in Madeira (Portugalia), iar in Uganda a trecut riscul maxim pt Ebola si acum se intrezareste risc de Marburg.

      Ciuma exista cca intre 1000-2500 cazuri anual global, mai mult in zone izolate rurale din Asia centrala, India, Africa centrala, si nord-estul Americii de sud, dar au existat si mici focare in zona urbana in Madagascar.



      Ștergere
    2. Hai acasa! Tara are nevoie de tine! :))

      Ștergere
  2. altii stau cu mortu 3 luni in camera ca sa ii ia pensia si tu te miri de caini, pisici, animale si cai? adevarat, ca mortu a fost tinut pt bani dar na... ca sa vezi ce e la moda :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in casa lor sa stea. dar nu in locuri publice, de fapt, se poate ca de aia au tinut calul acolo, ca inca luau subventie de la stat pt el.

      Ștergere
  3. Ar trebui ca autoritatile locala se se sesizeze in cazurile astea..Sau cetatenii sa sune la autortiati pentru a indeparta lesul...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. probabil cetatenii au sunat, autoritatile n-au venit si uite-asa asa avem un focar de infectie sub nas

      Ștergere
  4. Eu cred c-a devenit ceva absolut normal sa-ti putrezeasca javrele nimanui in spatele blocului si tu, romanul, sa fii prea pretios ca sa faci ceva in privinta asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu, ca roman jurnalist global, sper ca am adresat tot ce se putea adresa in legatura cu aceasta problema. Eu recunosc totusi ca de mic copil, fie in Romania, fie in alte locuri, (ca mi s-a mai intamplat si in alte locuri), daca am vazut cumva un cadavru de animal intr-un loc public, in primul rand m-am indepartat urgent de locul respectiv + uneori mi-am manifestat gandul de speranta ca D-zeu sa ii ocroteasca pe oamenii din apropierea acelui cadavru cat si sa dea minte celor de la primarie si directia sanitara sa faca inspectii in teren din cand in cand, desi nu as putea zice ca am dus acest gand-speranta la un nivel de rugaciune directa catre D-zeu, iar pe telefon nu am pus mana decat o data cand am vazut un sobolan decedat in Romania in blocul unde locuiam atunci si am chemat urgent pe tipul cu care locuiam temporar in acel apartament sa il anunt ca eu nu mai am de gand sa duc acea relatie mai departe in acel bloc. Ma gandeam ca daca esti chirias cu chirie relativ scazuta si nu proprietar, si nici nu ai copii de care sa fii raspunzator ca se pot juca pe acolo, si in general esti asa mai in treacat, zau, nu cred ca ar suna prea multa lume la primarie sau directia sanitara, nu cred ca e ceva tipic romanesc, e ceva mai curand tipic pt o aglomeratie urbana oarecare decat ceva romanesc.

      Ștergere
    2. pai calul ala era al cuiva, nu? pe principiul asta nu-l duce nimeni. iar oamenii, cu ce sa-l duca? cu ce sa ridici un cal? primaria incaseaza impozitele

      Ștergere