miercuri, 28 martie 2012

Blocajele civilizarii

            Sambata, la intrarea in Cluj dinspre Zalau, un caine mort zacea pe asfalt, in centrul localitatii, intre 2 treceri de pietoni. Ieri, cadavrul era tot acolo, in mijlocul drumului.
            Tot sambata, in localitatea parintilor mei, o oaie moarta se odihnea pe terenul de fotbal. Copiii mi-au spus ca e acolo cam de o saptamana.
            In ziua in care s-a topit zapada a aparut noroiul. La oferta cu mormane de gunoi menajer aruncat la intamplare. In ziua in care s-a uscat noroiul a aparut praful. Mult praf. In urma cu cateva zile am surprins un cetatean care-si arunca din masina pungi de plastic pline cu gunoi, pe marginea unui drum judetean. L-am oprit si am fost la un pas sa ne luam la bataie. Omul sustinea ca e gunoiul lui si face ce vrea, eu ii explicam ca odata ce il lasa pe marginea drumului, devine gunoiul meu si al tuturor celor care trec pe acolo.
            Oare asta inseamna „tara tuturor posibilitatilor”? Oare de asta sustin unii cu tarie ca „e bine in Romania”?

6 comentarii:

  1. E o vorba: ce tie nu-ti place, altuia nu-i face. Din pacate, suntem 19 milioane de oameni singuri in tara asta. Fiecare e doar pentru el...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e multa nesimtire. oamenii sunt rai, iar daca au 100 de euro in buzunar devin prosti. pacat ca raul se transmite rapid

      Ștergere
  2. Mai dureaza la noi... Fara disciplina nu se realizeaza nimic.
    Nu mai zic de educatie pentru ca ultima data m-a criticat voalat un vizitator de-al blogului tau. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. disciplina vine prin educatie.
      sper ca nu ti-a facut vreun rau :))

      Ștergere
  3. Ai, ai! Ce nu-mi plac chestiile astea! Mizeria de sub covor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. problema e ca nu mai este loc sub covor, asa ca mizeria da pe dinafara.

      Ștergere