miercuri, 5 martie 2014

Super masinile, intre vis, invidie si realitate

            Stiu ca articolul urmator va fi interpretat de fiecare cum vrea. Nu-mi pasa, lumea trebuie sa stie ca nu totul se incadreaza in niste tipare, ca s-ar putea sa gresesti cand ii cataloghezi pe oameni asa cum vrei tu si sa denaturezi realitatea.

             Dupa cum stiti, in Cluj (nu numai, dar acum vorbim de Cluj) exista cateva masini scumpe detinute de oameni normali. Lumea le spune super-cars. Un Ferrari F12 Berlinetta, un Ferrari 458 Italia, un McLaren Mc 12  sunt ultimele achizitii.
             Hai sa incepem asa: romanul e genul de om pe care daca-l inviti undeva nu vine, dar daca nu-l inviti se supara. Sau altfel, ce el nu poate face, e imposibil. Baietii astia de la Cluj si-au satisfacut mofturile la nivelul posibilitatilor lor, la fel cum eu mi-am luat ATV, la nivelul posibilitatilor mele. Altii se drogheaza de sute de mii pe an, altii cheltuie pe marci snoabe, etc. Da, intrebarea care roade e de unde banii?
             Nu numai ca se pune intrebarea asta, dar se si lanseaza acuzatii tampite. Ca asa stim noi, ca e imposibil. Pe Mihai Rad il cunosc personal de mult timp, de pe vremea cand mergeam cu o Dacie din 77 la pescuit. De pe vremea cand aceeasi Dacie statea intr-o fotografie lipita pe un dulap langa o fotografie cu un Ferrari. Pe Dacie scria ce am, pe Ferrari scria ce voi avea. Mihai a muncit si a ramas consecvent intr-un domeniu. Asta l-a ajutat sa se perfectioneze si sa observe sansele. A reinvestit banii. A muncit si a crezut. In el, in visele lui. Era sa uit, a muncit cinstit, plateste toate impozitele la stat, unui stat care nu-i ofera nimic dar ii ia maximul posibil.
             Pe Bogdan Capusan nu-l cunosc personal, dar pot presupune, prin prisma relatiei pe care o are cu Mihai.
             Pe scurt, totul tine de atitudinea pe care o ai in fata vietii. Fapt testat de ei, testat de mine. Visul meu nu e pe orizontala, ci si pe verticala. Mie imi plac muntii si libertatea de miscare. Am urcat pe multi si voi mai urca. Am vazut lumea si inca mai am de vazut. Sper ca intelegeti.

15 comentarii:

  1. pai eu zic ca e de bine daca se poate si daca un om normal spune despre alti oameni normali ca au reusit corect sa aiba masini, fie si ele anormale.
    daca am inteles bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt foarte multe discutii ca daca esti normal nu poti avea masini anormale.

      Ștergere
  2. Daca m-ar izbi pe mine norocul de n-as mai avea ce face cu banii si tot nu mi-as lua o masina super-bengoasa. Ce sa fac cu ea pe drumurile din Romania? Plus ca eu n-am carnet...
    Tot spre verticala nazuiesc si eu dar, neavand conditie fizica de alpinist, prefer sa vad muntii din avion.Din al meu, daca s-ar putea, ca pe asta m-as incumeta sa-l pilotez fara teama ca as storcosi un pieton sau o pisica. ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu exista noroc in viata. Noroc au lautarii si manelistii. Au noroc de prosti.

      Ștergere
    2. Avem drumuri, nu-ti iei o astfel de masina ca sa faci raliu prin oras, iti iei pentru ca iti place, pentru ca ti-ai lipit posterul pe usa de la dulap. Ar fi corect sa spunem nu avem circuite, drumurile sunt mai bune decat in majoritatea Europei.

      Nu inteleg de ce oamenii il judeca pe Mihai, ca daca ar avea banii, nu i-ar da pe o masina, etc. Probabil daca ati avea banii (si nu ne referim la banii de o masina, ne referim la banii lui Mihai), ati intelege de ce si-a luat masina. Sincer nu inteleg nici eu de ce si-a luat un McLaren 12C Spider dupa ce avea un Ferrari 458 Italia, dar probabil daca as avea bani la un nivel comparativ cu el, as intelege.

      Ștergere
  3. Daca masinile sunt cumparate prin truda, atunci nu vad rostul invidiei. Insa, un bun cumparat cu bani castigati ilicit pe undeva e si normal sa trezeasca frustrar. Pentru unii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In timp ce politicienii ne fura viitorul, noi ne uitam la capra vecinului.

      Ștergere
  4. Invidia e inevitabilà, normalà as zice eu, in cazul àsta.
    Acum ceva ani la Brasov, am vàzut un Lamborghini galben la coadà cu noi ceilalti, ce n-am vàzut eu in afara tàrii!! nu cà m-as pricepe, da' cred cà se stricà morul dacà mergi pe stràzi normale. Ar trebui sà iesi dupà unu noaptea, ca sà-ti faci dablaua!
    Tu cu ATV-ul poti sà iesi cànd si unde vrei sà te-nàmolesti, si.... sà-l cureti dupà.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, eu prefer ATV-ul. Cu el merg pe unde merge Ferrari, insa Ferrari nu merge unde merg eu.

      Ștergere
  5. Eu am o intrebare ptr cunoscatori... daca omul are bani ce sa faca, cu ei ?
    a) sa-i tina la banca si sa faca banca profit pe seama lui
    b) sa-i re-investeasca si sa-i re-investeasca si profitul sa fie doar pe hartie ?

    Ce lumea nu intelege/stie e ca diferenta intre cineva cu bani, si cineva cu bani si cu Ferrari e doar de... curaj, de a iesi din normativ.. Multi ar alege S-class de 170.000 decat un Ferrari de 170.000. Totul e sa ai orizonturi largi si sa ai curaj sa ridici capul.

    Bravo lui / lor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, altii iau droguri pe 170 000. E corect sa faca ceea ce doresc cu banii lor.

      Ștergere
  6. Daca dai un search pe Google cu "Bogdan Capusan" nu prea reiese ca si-a muncit el masina iar familia a facut banii cinstit...oricum, nu asta are importanta, ca multi fura, nu e problema, familia Casuneanu are Bugatti, eu sunt din Bucuresti( pe aici prin Bucuresti au oamenii si Aventador - Cezar Negoita, Dan Nicorescu ). Eu nu acuz pe nimeni,si eu unul am o situatie financiara destul de buna...ca nu au furat, ca au furat, bravo lor, au stiut sa fure, dar am o mica curiozitate : spuneai de Mihai ca si-a muncit cinstit masina, ei bine, spune-ne si noua cu ce se ocupa ? are o meserie, este angajat, detine el o firma ceva ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, are o firma de IT, una dintre cele mai bune. Are scoala (multa), are pasiune si perspectiva. Si stiu ca e greu de acceptat, dar lucreaza LEGAL.

      Ștergere
  7. Mihai Rad este unul din putinii oameni cu bani care nu sufera de grandomanie,ba mai mult,ajuta cu sfaturi pe cei care vor sa ii calce pe urme.Desi nu il cunosc personal,am vorbit de cateva ori cu el pe internet si mi-a oferit sfaturi cu ce sa incep si catre ce sa imi indrept atentia pentru a ma perfectiona,lucru pe care multi oameni cu bani nu il fac.

    RăspundețiȘtergere