marți, 26 martie 2013

Tu esti important

           Repet ca solutia unor probleme pleaca de la nivel de individ. Din pacate ne caracterizeaza destul de bine obiceiul de a astepta ca altii sa faca, sau atitudinea gresita de a ne raporta mereu: daca altii nu fac, nici eu nu fac.
           Rezultatul acestei mentalitati e stagnarea. Rezultatul stagnarii e pierderea cursei, implicit eliminarea. In timp ce alte popoare aduna lauri, noi stam cu mainile in buzunarele goale, acuzandu-l pe vecin de neimplicare. Si continuam in acelasi sens, aruncand pisica moarta de la unul la celalalt.
           Consecventa e un factor important in aceasta actiune. Chiar daca ieri ai ridicat o hartie de pe jos si ai pus-o intr-un cos de gunoi, repeta gestul si astazi. Daca ieri ai spus unui functionar ca greseste, fa-o si astazi. Nu te opri sa speri, chiar daca uneori ti se pare ca esti singur. Nu crede ca gestul tau nu conteaza. Nu ne invata nimeni, pentru ca nu contam pentru nimeni. Valoarea cetateanului e in raport cu disponibilitatea acestuia de a da bani. Atat. Ei nu vor face niciodata nimic pentru ca noi sa traim mai bine. Nu asta e interesul lor.
           Depinde de noi, ca indivizi, daca maine va fi mai bine ca azi. 

15 comentarii:

  1. Ai dreptate. Dar stii cum te privesc oamenii cand te apleci sa iei o hartie pentru a o arunca la cos? Stii cat este de enervant sa vezi ca nimeni in jurul tau nu face nimic? Uneori iti vine sa ii lasi naibii, sa se scalde in propriile laturi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, din pacate si noi ne scaldam in laturile lor. Si nu mi-e de mine, cat de copii.

      Ștergere
    2. dar stii cum o priveau oamenii din cartier pe mama care ia kk de la javra ei in conditiile in care imprejur sunt de 100x mai multi kk de la ciinii de pe strada? :D

      Ștergere
  2. Orice gest micut e important. Stim bine ca buturuga mica rastoarna carul mare :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Cand am ocazia, ma iau ca lumea de functionari, la ghiseu sau telefonic, indiferent ca sunt de stat sau lucreaza la privat. La firmele mari nu e mare diferenta cum se poarta unii comparativ cu institutiile de stat. Cele mai bune sunt mailurile si audientele la sefi.

    RăspundețiȘtergere
  4. Oprisem intr-o parcare, mancasem niste biscuiti si am aruncat ambalajul, in mod reflex, pe o gramada de gunoi lasata de altii care facusera probabil ca mine. S-a dat Copilu' jos, a luat hartia si mi-a dat-o fara sa-mi spuna nimic, doar incruntandu-se. De atunci nu mai aunc hartii , pun tot gunoiul in sacosa si il depozitez in primul cos. Am primit o lectie, mi-a fost rusine si nu mai repet greseala...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu asta nu am sa o inteleg niciodata, cu aruncatul mizeriilor pe jos. De ce? De ce? Nota 10 pt C8pilu.:))

      Ștergere
  5. Stau si ma gandesc ce mare rapastie si diferenta exista intre NOI, si EI : NOUA ne e rusine sa aruncam pe strada, etc, iar LOR nu le pasa ca isi bat joc de 20 milioane de romani ! E prea mare ruptura intre aceste 2 categorii. De aceea nu merge nimic ! Trebuie ORI SA FURAM SI NOI, ori sa NU MAI FURE EI. Ghiciti ce ? NICIO VARIANTA NU SE VA PUTEA VREODATA ! Asa ca,daca vreti o viata mai bun, plecati din Romania, chiar si din Europa. E singura sansa !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi place asta cu "plecati chiar si din Europa". Pana se mai poate.

      Ștergere
  6. mda. Am citit articolul si comentariile. Sunt o persoana civilizata. Vorbesc si ma comport politicos si cu respect. Nu arunc hartii pe jos, cedez locul in autobuz, dar atitudinea mea nu a gasit ecou. Uneori aveam senzatia ca m-am nascut intr-un loc unde nu aveam ce cauta. Ceilalti faceau cu totul altceva. Mi-am zis:''am eu ceva defect''. De cand am ajuns in Germania ma simt ca acasa. Adica familiara. Nu mi s-a parut nimic rigid. Nemtii au un respect deosebit fata de semenii lor. Si respectul acesta ii face diferiti de noi. Lumea zambeste, e relaxata, daca ceri o informatie ti se ofera cu placere, vanzatoarele nu se stramba cand le ceri ori restitui ceva, nimeni nu se inghesuie, nu se arunca mizerii pe strada iar gunoiul este selectat. Sunt multe de zis dar in Romania, lucrurile nu stau nici pe departe asa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu despre ce vorbesti. Nu stiu insa cum esti tu, insa eu as vrea sa ma pot decide sa ma intorc acasa.

      Ștergere