marți, 31 mai 2011

Haos. Cauze

          In cateva discutii mai vechi unii au criticat faptul ca ne comparam si luam exemple de la altii. Totul a inceput dupa revolutie, cand s-a deschis "cusca". Spuneti-mi voi ce aveam noi acum 20 de ani. Supermarket-urile, internet-cafe-urile, masinile, moda, etc, etc, toate le-am "importat". De la altii care le aveau deja.
          Dar... romanul roman ramane. Romanul vrea tot. Ca e bun, ca e pierdere de timp. Nu avem calitatea de a fi selectivi. Traim in extreme. Ori nu avem deloc, ori vrem tot odata. Ca un copil care-si termina ciocolata toata intr-o zi. Pentru ca nu a avut. Si vrea.
          In loc sa fi pastrat ce aveam bun si sa construim pe fundatie, apoi sa completam de la altii ce ne lipseste, am lasat tot si ne-am napustit spre haos.

6 comentarii:

  1. Da. Intru totul de acord. Aceasta a fost "zaharelul" nostru: am vrut sa traim ca in occident, deci am daramat tot. Inclusiv pe noi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Forma fara fond..teorie veche dar noua totusi:)
    Numai bine Raul!

    RăspundețiȘtergere
  3. @Alice: o problema veche si noua totusi. nerezolvata.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu una cred ca am preluat totul, neselectiv, tocmai din pricina ca eram deja indobitociti de comunism. Nu sunt anticomunista fanatica, ba chiar cred ca multe lucruri erau mai bune atunci - de pilda o anume solidaritate care azi s-a dus dracului cu totul; o anume frica, un anume respect etc
    Insa e la fel de adevarat ca acelasi comunsim ne-a redus la fiinte pasive, ne-a dezvatat sa mai gandim cu capetele proprii.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ne-a trebuit U.E., am intrat, acum ei ne infunda supermarket-urile cu produse din tari mai mari din vest. Nu mai putem produce nimic in romania. Dar nici nu se mai vrea, pentru ca asa nu poti sa faci manevre. La import, se gasesc sute de intermediari sa treci marfa prin mii de procese si sa speli bani. Nimanui nu ii pasa de noi.
    Romanii sunt niste prosti, niste tampiti si niste cersetori murdari, care sunt indeajuns de idioti ca sa ia o galeata sau un celofan de ploaie si sa puna stampila.
    Am reusit sa ma enervez. Nci mie nu imi mai pasa de cat sunt ei de prosti si de suferinta lor.

    RăspundețiȘtergere