vineri, 6 ianuarie 2012

Revelatia sumbra a drumului

           Am facut involuntar o asociere intre trei imagini si am avut o revelatie sumbra.
           Am urmarit o emisiune despre furtul padurilor din Romania, am vazut defrisarile si pustietatea de groaza ce ramane in urma. Al doilea reportaj era despre oamenii  si copiii ce traiesc in gropile de gunoi ale tarii. Apoi, am urmarit secvente din filmul lui John Hillcoat, The road.  
           Si am avut o revelatie sumbra. Nu sunt destept dar am o logica buna. Si logica mea spune ca daca vom continua pe drumul pe care suntem acum, vom ajunge sa cautam un strop de apa curata printre mormane de gunoaie si o fanta de lumina printre ruine. Urmariti cateva secvente si judecati voi.


                                         

9 comentarii:

  1. Sa stii ca si eu am vazut acest film destul de recent, chiar inainte de Craciu, si a avut un oarecare impact emotional asupra mea, deoarece este, intr-adevar un film bine realizat, si, mai ales, beneficiaza de arta autentic superior talentata a d-lui Viggo Mortensen si a extraordinarului artist profesionist actor Robert Duvall, (care in acest film, in numai cateva minute de aparitie, efectiv reuseste de unul singur sa inalte acest film de-a lungul acelor secvente aproape la nivel de capodopera cinematografica cu adevarat memorabila), insa, totusi, deoarece pe mine personal nu ma prea fascineaza temele apocaliptice la fel de mult cum par a-l fascina pe Hector, (ultimul meu interes mai profund romantic care s-a enervat pe mine chiar inainte de Craciun din cauza ca am fost la cinema cu Nelson, alt tip, cauzandu-mi mie astfel melancolie ceva mai inalt decat dezirabila sau asteptata pe parcursul perioadei acestor ultime sarbatori de iarna, plus inca si acum un grad de nostalgie reziduala cu urme de resentimente oarecum neplacute anxios-iritabile, despre care aduc vorba astfel incat sa poti intelege comentariul meu in mod mai nuantat in contextul in care a fost el scris), si mie imi plac mai mult temele legate de oameni obisnuiti in situatii ceva mai obisnuit realiste si pertinente anxietatilor prezentului majoritatii din noi, ca de exemplu cei posibil portretizati de dl Bruce Willis in filmele din seria Die Hard, (care descriu potentialele temeri fata de diverse atacuri teroriste), sau de dl Tom Cruise in Ultimul samurai, (care descrie potentialele dificultati de aculturare intampinate de atatia imigranti, printre care si romani, in ultima vreme, in diverse tari total straine), drept care pe mine recent m-a afectat emotional chiar mai mult filmul regizorului iranian Asghar Farhadi numai A Separation, chiar la nivel de aproape sa fac atac real de panica din primele 10 minute de film, cu palpitatii reale de inima, si o usoara strangere in cosul pieptului, (cum nu am avut in mod real total complet in viata decat o singura data pe la 13 ani), insa TREBUIE sa recunosc ca terenul era deja pregatit pt asemenea palpitatii de o vulnerabilitate mai crescuta TOCMAI datorita vizionarii in prealabil a filmului The Road...drept care acum m-am pus in cura de pauza de vazut filme, ca doar nu doresc sa mi se afecteze sanatatea chiar in halul asta.

    Insa, totusi, IMHO, catastrofa globala, (nu nuami ecologica dar si general societala de nivel de supravietuire de specie), din filmul The Road nu pare a fi una original cauzata de nesabuinta oamenilor obisnuiti care nu tin cont de regulile de reciclare corecta a gunoiului, ci ceva total neasteptat cosmic adus pe capul lor din afara, desi trebuie sa recunosc ca nu am citit cartea ca sa-mi dau seama daca e adevarat ce zic eu aici.

    RăspundețiȘtergere
  2. Re APA, doresc sa mentionez ca tanarul artist muzical talentat, care va implini, in sfarsit, si el 18 ani, pe 1 martie 2012, (astfel incat sa-l pot include si pe el in mod etic in lista celor la care am voie sa ma gandesc cand sunt pe cale de a adormi, sau uneori chiar dimineata la trezire), Justin Bieber, actioneaza si el in mod etic militant pt protejarea si accesibilitatea democratica de masa a surselor de apa potabila ale omenirii, dupa cum putem vedea din campania lui cu ocazia sarbatoririi zilei lui de nastere din 1 martie 2011, cand implinise numai 17 ani, (si s-a si tuns, saracul, si parca a mai slabit un pic de la atatea griji, de a ramas doar o umbra de om...drept care doresc sa dau WARNING serios la managerii lui sa aiba grija mai buna de el, astfel incat sa implineasca 18 ani intr-o stare mai buna de sanatate, nu ca in ultima vreme), si a reusit sa stranga peste $ 45 000 pt acesta campanie...ceea ce cam arata, la nivelul de impact influential real pe care il are dl Bieber ca oamenilor obisnuiti, deci de obicei buni la inima, si ei, din pacate, cu resurse din ce in ce mai limitate de $$ in ultima vreme nu le prea pasa de acesata problema, ca altfel, daca le-ar fi pasat, dl Bieber ar fi reusit sa stranga poate chiar si peste $ 450 000.

    http://mycharitywater.org/p/campaign?campaign_id=13922

    RăspundețiȘtergere
  3. Ingrozitor...ce naiba mi-ai facut acum cu postul asta...sunt pe cale de a nu mai sti ce sa ma fac din cauza ta...mai intai ma sperii despre catastrofe, acum ma faci sa ma gandesc la Bieber tocmai dimineata cand NU e inca voie...of !

    Ma apuc mai bine, in schimb, sa ma gandesc despre ce oare sa scriu in urmatorul post la mine pe blog, oare despre statisticile demografice si economice insotitoare ale anului 2011 in lume, sau unul cu diverse recomandari de nivel expert re ce tari sunt mai bune pt romanii care doresc sa se mute definitiv in strainatate...o alegere intr-adevar dificila...esti EXTRAORDINAR cum de reusesti sa ma faci sa ma simt de vinovat si ma si pui la treaba in continuu !

    Zau, tu ar trebui sa fii seful administrator al corporatiei mele, nu Apollo, ca ala e cam zapacit si nu prea are chef de administrat real decat poate la nivel simplu de oarecare satisfactie obisnuita narcisista de a-i fi incredintata increderea de a ocupa un asemenea post ierarhic superior...care se STIE, sau daca nu se stie, se poate deduce imediat de la prima vedere, ca i-a fost incredintat DOAR pt ca seful Resurselor Umane il gaseste indeajuns de sexy...da, si aici, chiar si in Norvegia, e tot cam asa ca peste tot cand e vorba cu gasirea si ocuparea unui job de mai de Doamne-ajuta...

    RăspundețiȘtergere
  4. Job mai de Doamne-ajuta in Norvegia unde o paine costa 3 Euro si un pachet de tigari 10 Euro= job cu salariu cam egal cu cel al primului Ministru, care vad ca ne anunta in mod public ca nu e bine ca leaderii guvernamentali sa aiba salarii prea mari...ma rog, lui ii convine, ca nu traieste din salariu ca altii, avand o avere de cateva milioane de Euro si venituri in ultimii ani de vreo cateva sute de Euro in plus fata de salariu...eu personal, fiind pe o functie mult mai modesta, (de la care efectiv NU doresc sa avansez prea mult, insa ma imping efectiv altii, de numai stiu cum sa scap de ei in ultima vreme), avand momentan un salariu doar cam 1/2 din cel al primului ministru, insa cu promisiuni ca in 2012 ar fi teoretic posibil sa ajung la 3/4...nu stiu, efectiv daca e bine sa primesc chiar atatia bani, mai ales daca mi se va pretinde sa muncesc cumva mai mult, sau mai ales, sa am vreun nivel de raspundere mai mare decat a sterge un pic praful in vreun colt, a participa la niste sedinte de planificare cincinala, uneori, in mod cu adevarat stressant, chiar mai mult de numai 1/zi, sau a duce la shredder niste hartii din cand in cand si a trage cu carioca peste niste chestii care trebuie in mod etic cenzurate ca sa nu dauneze mintilor mai impresionabile din publicul larg consumator de diverse informatii.

    RăspundețiȘtergere
  5. P.S. nu ma laud cu banii, ca si asa ori ii donez, (desigur, NU la total necunoscuti), ori ii fac praf pe toti destul de repede, deoarece mie nu imi place sa ma simt constipat, si nu am avut, totusi, nici in Romania, nici aici mare fascinatie fata de ei, nici vreodata probleme semnificative de tranzit intestinal sau, Doamne fereste, legate de acces la destula mancare producatoare de o cantitate optima de shit, (fiind larg cunoscut, sper, inca de pe la inceputurile sec XX, dar, efectiv nivelul informatiilor publice din Romania/lb romana aflandu-se in mod destul de real inca la nivel de secol XIX, deci ma simt obligat sa repet ecuatia Bani= Shit)...era efectiv doar ca sa nu ma mai gandesc la Justin Bieber cu ajutorul a cat mai multe cifre.

    RăspundețiȘtergere
  6. ufff, Raul, mai suntem cativa carora ne pasa de lumea asta in care triam si care ne gandim in perspectiva sa nu irosim chiar toate reusrsele.
    Dar ce pot face cativa oameni?

    RăspundețiȘtergere
  7. @Rudolph Aspirant: nu e rau daca te fac cel putin sa gandesti :)). eu incerc sa fac oamenii sa se trezeasca, nu neaparat pe tine, sa zicem ca tu esti protejat acolo, bravo tie, dar pe cei care dorm linistiti in timp ce casa se darama pe ei.

    RăspundețiȘtergere
  8. @Rudolph Aspirant: bine ar fi sa castigi de 3 ori bani ce-i ia primul ministru, cu siguranta i-ai folosi intelept, pt ca esti motivat sa fii mai bun, nu doar sa ai mai mult

    RăspundețiȘtergere
  9. @Mihaeladm: stii secventele alea din filme, in care oameni care mor se iau de mana, sa moara asa,sa le fie moartea mai usoara... cam asa suntem si noi, macar ne stingem impreuna, cu gandul ca nu am fost chiar singuri

    RăspundețiȘtergere