duminică, 19 ianuarie 2014

Discutii cu oameni... adevarati

            Am intrat ieri intr-o benzinarie Petrom sa intreb pana cand mi-e valabila rovineta. La casa era o doamna mai in varsta, in rest, nimeni.
            -Saru'mana, imi puteti spune va rog pana cand am rovineta?
            -Imediat s-o chem pe colega, ea se ocupa. Mihaela! Mihaela!
            Din toaleta de barbati se aude o voce:
            -Cine-i, ca-i rup capul! Bip... Bip...
            Apare o tanara nervoasa, dar cand ma vede, se mai inmoaie. Doamna in varsta ii spune:
            -Nu vorbi asa buruienos, ajuta-l pe domnul, uite ce dragut e.
            Tanara se pune la casa in fata mea si ma priveste in ochi cu ura, fara sa spuna nimic.
            -Vreau sa stiu pana cand am rovineta, va rog.
            -Numarul?
            -CJ 78 ...
            -Esti din 78?
            -Asa batran arat?
            -Da...
            ...
            -Lucrati la banca?
            -Nu.
            -Atunci de ce aveti numarul asta?
            ...
            In mana aveam portofelul din care se vedeau niste bani. Doamna in varsta zice:
            -Ce de bani aveti, nu ne dati si noua?
            -Nu-s chiar asa multi, zic.
            -Lasa-l, nu primim bani de la oameni rai, spuse tanara.

             Alta intamplare din benzinarie.
             Alta.
             Si inca una.
           

12 comentarii:

  1. Probabil nu erai imbracat intr-un mod care sa inspire respect, ci erai mai sport neglijent casual ca un barbat comun obisnuit care nu mai are cum sa inspire respect si gravitate in zilele astea, cel mult simpla simpatie sau amicitie, (sau mai rar invers, antipatie), insa care sentimente nu folosesc la nimica atunci cand ai de
    discutat chestiuni fiscale. As recomanda sa incerci data viitoare o tinuta cu elemente inspirate din cea a marilor inspectori fiscali sau ministri ai trezoreriei cunoscuti istoric, de ex dl Jean Baptiste Colbert, care a fost role model chiar si pt dl Alexander Hamilton, primul secretar al Trezoreriei SUA. Mie personal parca imi place mai mult dl Fouquet, superintendent de Finante, rivalul dlui Colbert, mai ales ca el placea si lui Aramis (cel din Vicontele
    de Bragelona), insa istoria si-a spus cuvantul va dl Fouquet pana la urma a fost acuzat de coruptie, pe cand dl Colbert, desi acuzat de dl Dumas tatal ca fiind un om rau, pana la urma a capatat o reputatie destul de serioasa de nivel international. Eu cred ca si jaboul adoptat de dansul a avut o influenta pt ca la inceput in tinerete puurtase unul mai simplu asemanator cu dl Fouquet plus cu antecesorul lui, intrigantul de Mazarin, insa mai catre maturitate, a inceput sa poarte niste jabouri ff complicate cu niste broderii care automat inspirau respect si seriozitate. Plus si la coafura am asa o presimtire ca tu semeni mai mult cu Fouquet decat cu Colbert...zau, vezi ce faci...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E vina bloggerului Cuvanta, ca de cand a scris articolul ala in care cauta un barbat imbracat intr-un mod care sa inspire seriozitate, ma tot chinui sa
      gasesc unul care sa-i placa...zau daca nici cu Colbert nu am nimerit-o...nu mai stiu ce sa propun...

      Ștergere
    2. Zici tu ceva, eram imbracat mai casual si nici n-am alimentat de o suma mare, masina era murdara si eu grabit. Sunt niste criterii, totusi...

      Ștergere
    3. Raul, Raul, Raul...
      Cine stie din ce treburi esentiale ai intrerupt-o pe donsoara. Sau poate semanai cu fostul ei iubi, care a parasit-o pentru ca e o scorpie cu gura mare.

      Ștergere
    4. Nu m-a vazut cand a strigat ca-mi rupe capul. A dat-o asa, la risc.

      Ștergere
  2. Sincer, ma intreb cum de dai tu mereu peste astfel de oameni. Mie nu mi se intampla asa ceva, intotdeauna dau peste oameni deosebit de amabli.
    Si eu sunt chiar dinainte de '78. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi place ca sunt degajate cu clientii :)) Dar parca exagereaza un picut :P

    RăspundețiȘtergere
  4. deci din 78 arati batrin?? :))
    de aia nu ai vrut sa bem cafea :D

    RăspundețiȘtergere
  5. poate a fost un compliment, tu! aràtai tànàr pentru '78, si s-a mirat! ....si cu bani multi pe urmà!

    RăspundețiȘtergere