vineri, 28 ianuarie 2011

Primul magar din serie

           De fiecare data cand ma intorc in Romania sper (degeaba) sa gasesc ceva schimbat. In bine. In urma cu doua luni veneam spre casa si desi, din Franta pana in Romania nu m-a intrebat nimeni de sanatate, dupa ce am trecut granita, in aproximativ 20 de minute am fost oprit de 4 ori. Dupa 2400 de km facuti cu o singura pauza de cafea, mi-a picat super bine sa stau sa traduc politistilor actele masinii, sa explic bagaje, sa jelesc insectele moarte de pe parbriz. Asta dupa ce, la primul contact dupa opt luni cu un roman, sunt furat de 3 euro. Nu e mult, in plus m-a ajutat sa ma trezesc, un fel de bun venit. Ca sa fiu cetatean model, am intrat in prima benzinarie romaneasca sa platesc rovineta. Un angajat, dupa ce striga sa am grija unde calc (tocmai spalase pe jos) imi spune ca trebuie sa platesc 9 euro. Eu ii dau zece si-i spun sa bea o bere. Mai tarziu, cand m-am uitat din curiozitate pe chitanta, am vazut ca rovineta costa de fapt 7 euro. Ora 3 dimineata, primii pasi pe pamant romanesc, primul roman, primii bani...primul sens giratoriu...frumos luminat, perfect inaltat spre mijloc, cu o iarba proaspata, crescuta egal. Primul magar legat la o caruta. In mijlocul sensului, sus, in varf, un magar legat la o caruta pastea dezinvolt. La nici o suta de metri in spate era echipajul de politie care ma oprise ultima data. Am fost dezamagit, dar nu pentru ca un magar pastea in varful unui sens giratoriu, langa un echipaj de politie, ci pentru ca, de la departate, am avut impresia ca asa e amenajat sensul, o caruta si un magar artificial, un aranjament reprezentativ, dupa moda din vest. Insa, evident deranjat de farurile mele, animalul a ridicat capul, parca spunandu-mi bun venit in lumea lui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu