vineri, 24 ianuarie 2014

Pentru ca functie

            Una dintre marile piedici ale evolutiei Romaniei sunt functiile ocupate pe criterii de nepotism.
            Asta ne-a ramas de pe vremea lui Ceasca, am un var, care are o matusa, vecina cu un director, etc... Blocajul apare in momentul in care ajungi in fata unuia care nu se pricepe DELOC la ceea ce face si nu se va pricepe niciodata, pentru ca e PROST, asa e el si pe langa ca e prost mai are si relatii, deci nu are are nevoie sa incerce sa fie mai bun in functia pe care o ocupa. Isi ia salariul in fiecare luna, functia e sustinuta de gradul de rudenie, nu-i pasa ca incurca sute, mii, sau milioane de oameni.
             Ma refer la toate functiile mentinute astfel, de la spalatorii auto pana la parlamentari.

15 comentarii:

  1. pai titlul corect cred ca ar fi fost: "pentru ca nepotism" :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cum ii zice? PCR parca :)) Da, din pacate taril ex-comunista sufera de acest sindrom. Cumva trebuia mentinuta puterea in tara, iar asta se putea face doar daca toti erau cumetrii intre ei...

    RăspundețiȘtergere
  3. Pai da. Si cica noi astia tineri, unii cu IQ de 130 sau si mai mare, cu masterate si doctorate in spate, cu idei si cu experienta, cica NU AVEM EXPERIENTA, NU SUNTEM DESTUL DE BUNI PENTRU ROMANIA...PENTRU A LUCRA IN EA..

    Astia care fura si mor oameni din cauza lor, sunt mai buni ca noi, desigur...ei au "experienta"...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe pagina ta se vede cel mai bine IQ-ul tinerilor. Asa ca, cine sa riposteze? Ei, care au atins apogeul vietii in fata oglinzii?

      Ștergere
  4. Pai da. Si tinerii cu IQ de 130 cica NU AU EXPERIENTA, nu-s destul de buni pentru Romania, dar astia despre care vorbesti tu cica sunt buni, ei au "experienta", nu ca noi...

    RăspundețiȘtergere
  5. Nici tinerii cu IQ 104 PLUS experienta si chiar si chemare profesionala, asa ca mine, de exemplu, nu-s destui de buni pt Romania ! Zau, cine are bani sa ma intretina pe mine ca amploiat functionar in Romania ? Mai ales si cu pretentiile mele burgheze.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am uitat sa zic ca eu nici macar nu am masterat...si asta in afara de ca nu am nici pricepere tehnica, nici talent artistic...insa asta e precis si pt ca nici eu nu am pile sau network de relatii, plus chiar si unchii mei care ar fi fost poate inclinati sa ma sprijine, chiar si de mila, efectiv pur si simplu nu au putut gasi vreo activitate cat de cat social sau macar restrans familial utila in care m-ar fi putut plasa...

      Ștergere
    2. Pana si mama nu m-a promovat niciodata la activitatea de a o ajuta sa spele ferestrele, ca tata avea pile mult mai mari decat mine la ea...m-a tinut asa ani de zile la munca de jos, sa aspir si sa aranjez ciucurii de la covoare. Numai bunica ma accepta asa cum eram atata vreme cat nu ii furam din cozonacul pregatit pt musafiri...singura ocazie cand pana si bunica a fost gata gata sa se enerveze pe mine...noroc ca eram totusi nepotul ei si m-a iertat pana la urma cand a vazut ca totusi nu am facut indigestie, insa de atunci nu m-a prea mai lasat sa intru in bucatarie, ma trimitea mai mult asa in curte sa ma joc in aer liber, de era gata gata sa ma manance odata si un catel...drept care mi-am petrecut o mai mare parte a timpului mai mult in antreu/anticamera de atuncea...si acum de fapt sunt mai mult obisnuit sa stau asa creanga prin lobby-uri de hoteluri sau sali de asteptare din aeropoarte...

      Ștergere
    3. Am remarcat fara sa vreau ca singura explicatie pt care pot eu fi considerat social util in Scandinavia e pt ca parand asa si exotic mai sunt si singurul care indrazneste sa intrebe diversi oameni daca nu au cumva nevoie de un preot...de orice religie..ca zau, in UE contemporana, si mai ales in Scandinavia nimeni nu indrazneste asa ceva, nici macar angajatii oficiali ai unor diverse culte...altfel nu-mi pot explica. Cred ca in afara de ca sunt singurul om de cca 30 de ani care se deplaseaza cu o punga de plastic in mana, mai indemn si lumea asa sa nu le fie teama sau rusine sa zica daca doresc sa stea de vorba cu un preot...si uneori, cca 15 % chiar zic ca da, si atunci se mira pana si preotul local chemat in graba cine naiba m-o fi angajat pe mine de il deranjeaza de la programul lui de TV preferat ca sa presteze vreo activitate legata de un om total obisnuit, care nu e macar nici sarman sau fara adapost nici flamand...dar fiind de obicei constiinciosi, maj nu se supara, doar se mira.

      Ștergere
    4. Insa desigur ca nu consider asta un soi de "misiune" sociala speciala, e doar ceva care imi trece prin cap uneori cand ma solicita cineva ca de obicei de cand ma stiu cand stau si eu in vreo statie de autobuz sa ii indrum pe unde sa o ia, insa cand nu stiu ce sa le zic sau simt ca raspunsul meu e oarecum incomplet sau nesatisfacator pt ei, si care idee pare total inedita !

      Ștergere
    5. Pana acum ar fi fost cazul sa-mi dezvolt un network de relatii cu diversi preoti probabil...numai ca eu nu sunt genul ala de om motivat organizational sau prozelitist pt networking politic sau de business,
      doar ca mi se pare uneori, ca indiferent de nr biserici sau asociatii sau sindicate sau partide per capita din UE, pur si simplu inca exista atatia oameni care simt o nevoie de o aprobare oficiala a recunoasterii nevoilor lor spirituale...de aia imi si trece prin cap uneori sa intreb, nu doriti cumva sa stati de vorba mai degraba cu un preot decat cu mine personal ? Ma rog, e si pt ca doresc sa clarific uneori in mod politicos ca eu nu sunt lucrator bisericesc sau misionar, ci doar un simplu trecator imbracat asa mai sobru auster ce-i drept, care se intampla sa tin o punga de plastic in mana

      Ștergere
    6. Dupa parerea mea, nepotismul sau chiar nevoia de nepotism reflecta a nazuinta spirituala...ma rog, probabil ca am ajuns sa cred asta si deoarece se mai intampla uneori ca diversi sa imi spuna "parinte", si mi s-a intamplat odata chiar ca o preoteasa oficiala protestanta sa ma intrebe daca nu sunt cumva un
      "frate" (adica probabil intru credinta)...dar zau, ma simt si vinovat atunci ca trebuie sa ii dezamagesc si sa le spun ca eu nu am posibilitatea reala de a deveni chiar asa de ruda cu cineva, si nici macar nu sunt inclinat catre o relatie de unchi sau nepot...insa nu obisnuiesc sa blamez pe cei care simt aceasta nevoie sau o si aplica in viata lor cotidiana...cred ca nepotismul e ceva pur omenesc natural, indiferent daca societatea e una bazata pe clanuri sau familii relativ mai moderne. Vorbesc chiar destul de sobru si serios.

      Ștergere
    7. Da, dar tu vorbesti coerent, ba chiar elevat, mai multe limbi. Ai o cultura, ai o pricepere, iar in meseria pe care o faci iti faci datoria. Ei, in schimb sunt niste spargatori de seminte care ocupa functii aiurea.

      Ștergere