miercuri, 24 aprilie 2013

Service la reprezentanta

             Pentru ca sunt foarte mult timp pe drumuri, imi place sa stiu ca masina e in regula. Nu de alta, dar n-am chef sa raman in pana prin tunelul de sub Mont-Blanc.
             De fiecare data cand scot masina dintr-un service din Romania am emotii. Ca romanul nu-i linistit daca nu-ti trage o teapa de o fulie sau de o bieleta de directie. Sau de 3-4 l de ulei. Acum doi ani niste mecanici taiau cu flexul niste suruburi sub masina, rezervorul era plin de benzina. Asa ca anul asta am dus masina la reprezentanta, ca doar brandul e brand tocmai pentru ca se respecta. N-are rost sa vorbim despre cum am platit 31 de milioane lei vechi. Mi-au agatat masca din fata si au rupt-o. Motorul bate ca un diesel, o curea face un zgomot nelinistitor. Asta dupa ce au tinut-o acolo 6 zile.
             Si inca o data, abia astept sa ajung in Franta, sa duc masina la straini, sa stiu ceva sigur, chiar daca platesc. Asta in cazul in care in cei 2600 de km masina rezista.
             Ce-ti doresc eu tie, dulce Romanie!
              

19 comentarii:

  1. :)) Eu mi-am gasit un service prin oras la noi, baietii deocamdata nu m-au dezamagit. Sper sa nici nu o faca...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am si eu mecanicul meu, dar unele reparatii il depasesc.

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. si de mine...d-aia prefer eu masina de serviciu...stai cu frica sa nu pice ceva sau...sa ai vreun eveniment in trafic, dar...cand e vorba de reparat...scapi de griji :D

      Ștergere
    2. Din cauza voastra ne temem noi sa circulam...:))

      Ștergere
  3. Tocmai tot de aia n-am eu masina pt ca in veci nu mi-as cumpara una second-hand mai veche de maxim 4 ani, asa cum face mai toata lumea, pt ca efectiv cred ca 8 ani e viata maxima a oricarei masimi si dupa aia trebuie sa incepi sa scufunzi nervi si bani in ea pt diferite reparatii, indiferent de daca i-ai fact service-ul cum trebuie sau ai condus cu ea 20 000 km sau 120 000 km in acei 8 ani. In scandinavia mai toata lumea isis ia masini vechi de mai mult de 8 ani, pt ca alea noi sau mai noi costa ff mult, dar isi iau in gneral germane pt ca au cumva o speranta ca astea germane rezista mai mult. Parerea mea sincera e ca NU rezista mai mult, decta poate la chestiile posibil cauzate de intemperii, si clima, nu la alte chestii de finete. Pur si simplu eu nu am incredere in motoare, sunt sigur ca NU pot avea o viata ff lunga. Mai ales cu cat sunt mai robotizate, cu atat vor risca sa aiba componente de plastic din Taiwan sau chinezesti, asa ca precis voor functiona si mai putin decat alea mai putin computerizate. Nu imi pasa daca e vorba de masini, roboti, avioane, reactoare nucleare, utilaje de fabrica, orice o fi, eu le-am stabilit la toate aceste motoare si mecanisme viata maxim utila la 8 ani, dupa care trebuie innoite complet, NU reparate sau carpite ! Desigur nu sunt inginer, si nici nu am bugetul vreunei firme sau natiuni pe mana ! Dar daca as fi eu sultanul din Brunei, eu asa mi-as utila flota, as cumpara avioane si iahturi noi la 8 ani ! Desigur NU marci sau modele noi netestate, ci unele deja clasice despre care se stie totul, insa sa fie noi !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e vorba de masini noi sau vechi. Si masinile noi se strica. E vorba de responsabilitate si te cum tot ceea ce e atins de roman i se romanizeaza.
      Iar daca vrei sa vorbim despre masini, vorbim. Pe o masina noua dai 12 000, sa zicem, iar dupa o luna valoreaza 7 000. Si masina mea e noua, dar are nevoie de revizii.

      Ștergere
  4. Eu nu inteleg de ce toate ti se intampla numai tie. Cred ca esti un magnet pentru probleme de felul acesta. Imi amintesti de un fost coleg care se plangea ca e ghinionist, pentru ca, de exemplu, mereu ajungea in statie abia dupa ce pleca tramvaiul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mi se intampla numai mie. Se poate insa ca pe mine ma deranjeaza mai mult decat pe altii. Poate altii s-au obisnuit, insa eu nu pot.

      Ștergere
  5. Sunt de acord cu Rudolph. Eu-s pentru o investitie initiala majora in masina noua si apoi schimbarea ei la maxim 3-4 ani. Mi se pare ca ies mai ieftin asa pe termen lung. Asta in conditiile in care in Elvetia, exact ca in Norvegia, o masina noua e foarte scumpa din motiv de taxe. La fel importul uneia noi este chiar si mai scump (adica nu merge sa ti-o iei in alta tara ieftin si sa o aduci in Elvetia, ca nu scapi mai ieftin, din contra)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, dar in Elvetia nu sunt gropi, nici sare, nici mitocani cu bani.

      Ștergere
  6. eheee, cind era inchis tunelul ala, nu era nici un pericol sa ramii pe acolo! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am pierdut intr-o noapte in Milano si am intrebat niste politisti, mi-au spus Frejus, dar nu mi-au spus ca e 35 de euro. :))

      Ștergere
  7. Stiu pe cineva care a platit pt repararea unei incuietori de usa la masina si a luat-o inapoi defecta :)))
    Eu sunt satula sa fiu draguta cu toti nesimtitii.
    Cuvanta

    RăspundețiȘtergere
  8. Vezi de ce prefer eu sa circul cu autobuzul si cu avionul? Stii cat de putin ma costa? In plus, mi-as putea face o rubrica permanenta pe blog doar pentru discutiile pe care le aud in troleibuz. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe avion nu te lasa sa duci o oala mare cu jumeri si carnati! :))

      Ștergere
    2. Daca as avea o oala mare cu jumeri si carnati nu as pleca de acasa. :)) Mi-as scoate muraturile si m-as lipi de scaun in bucatarie. :))

      Ștergere