miercuri, 4 decembrie 2013

Scurt tratat despre mandria nationala

           Mandria sociala nu consta in a urmari pe You Tube sau la TV un co-national care stie sa cante sau sa danseze. Nici in a rosti nume mari, scrise pe cruci in cimitirele din strainatate. Nici in a te raporta geniilor care au ales sa studieze si sa profeseze altundeva decat in Romania. Nici in a spune "avem o tara minunata" in timp ce cauti pe Internet oferte de vacanta in Tunisia sau Austria.
          Mandria de a fi roman se practica. Prin promovarea si sustinerea plusurilor si prin rezolvarea si anihilarea minusurilor. Si cum a doua-a categorie o depaseste dpdv cantitativ cu mult pe prima, eu zic sa ne punem pe treaba si sa construim o baza solida de motive care sa ne faca mandri.
          Pana atunci, sa fim cinstiti si sa spunem adevarul: "as vrea sa fiu mandru ca sunt roman". Daca o dati inainte cu mandria prefacuta, veti fi mandri pentru ca: ocupam locuri in top la coruptie, criminalitate, saracie, mizerie, infractionalitate, mitocanie, poluare, lipsuri, etc. Veti fi mandri pentru ca ne violam bunicii, ne omoram vecinii, ne abuzam sexual copiii, ne bem mintile, ne dam in cap pentru o paine, ne ataca maidanezii, ne vindem natura, ne omoara spitalele, ne conduc hotii, ne inghit gunoaiele, ne distruge indiferenta.

9 comentarii:

  1. Ai dreptate, avem destule bile negre, dar nu numai negre!
    Ai dreptate și când spui că mândria se practică!
    Eu sunt mândru că sunt român! Pentru că avem o țară frumoasă, pe care nu voi înceta să o laud!
    Pentru că știm să ne primim musafirii!
    Pentru că știm să le arătăm cele mai frumoase locuri! Eu însumi am așezat pe blog imagini cu astfel de frumuseți. Poate trebuiau mai multe, dar voi așeza mereu astfel de imagini, în măsura în care voi colinda noi locuri.
    Pentru că îmi păstrez tradiția, încercând să o aduc la lumină, astfel încât să nu fie uitată de nimeni, dacă s-ar putea!
    Pentru că îmi iubesc portul popular, încercând să-l și păstrez viu, în măsura în care am această posibilitate!
    Știu că poți spune că este prea puțin, dar sunt exemple, din propria mea existență, iar ca mine mai sunt și alții. Și nici nu am enumerat totul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu si altii ca tine.
      Nu sunteti, insa, de ajuns.

      Ștergere
    2. Da, Mugur, eu la fel, sunt mandru de anumite parti din tara asta. Dar cand te gandesti la potential si apoi vezi realitatea, doare.

      Ștergere
  2. Off-topic: Raul, am scris articolul pe care il asteptai.

    RăspundețiȘtergere
  3. sa ne uitam si la partea buna nu numai la cea rea :)

    RăspundețiȘtergere