joi, 16 august 2012

Europa pentru Romania

           Din categoria romanii sunt neam ales, imi spun parerea despre aruncatul pisicii moarte.
           Nu e corect sa pui greselile si lipsurile tale pe spatele altora. Nu e corect sa spui ca lehamitea si coruptia, implicit saracia se datoreaza Europei. Nu e corect sa spui ca Europa ne fura. La fel cum nu e corect, orbiti de invidie, sa spui ca americanii doar manipuleaza si profita.
           Interese exista. Orice actiune are in spate un interes. Dar sa nu uitam: Europa a bagat multi bani in Romania. Ca banii respectivi nu au ajuns unde trebuie, e alta poveste, e vina noastra, nu a lor. Europa da multor milioane de romani o sansa. Europa incearca sa integreze tiganii in societate (in societatea lor). Apropo de asta, rugati-va sa nu trimita Europa acasa  tiganii pe care-i gazduieste, ca atunci trebuie sa plecam noi.
           Aveti idee cate ajutoare a trimis America, de la revolutie incoace, in Romania?
          
           In fine, inca nu s-a nascut politicianul roman care sa faca pentru Romania ce au facut europenii.
           Eu zic sa avem grija ce acuzam si pe cine acuzam, pentru ca s-ar putea ca vorbele noastre sa ajunga la urechile lor si cand se vor inchide portile va fi prea tarziu sa intelegem ce inseamna de fapt Europa pentru Romania.

11 comentarii:

  1. eu am scris articolul ala cu vizele într-un exces de pesimism. Dar se pare că într-acolo ne-am îndrepta dacă am merge tot așa ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mi se pare logic si normal. ai face la fel la tine in curte.

      Ștergere
  2. eu imi amintesc de pungile cu sange infestat cu SIDA, venit sub forma de ajutoare dupa Revolutie.
    :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu cred ca le-au trimis ca sa distruga natia romana, concurenta lor periculoasa. e o vorba, din 10 bune si una rea, toate cele 10 bune se uita.

      Ștergere
  3. Si europenii au interese, la noi e o piata de desfacere destul de mare pentru produse din toata lumea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu ce-ti strica tie sa cumperi un produs bun, care-ti face viata mai usoara, sa zicem? sau trebuia sa ramanem la ce gasim la rusi si chinezi?

      Ștergere
  4. Eu cred ca in afaceri ca si in politica nu exista altruism. Daca privim Europa ca fiind altruista si idealista, riscam sa gresim, iar greselile incep deja sa ne coste. Nu e vina lor, ci a noastra, pentru ca ne-am facut vise. Am dorit sa credem in feti frumosi si ilene cosanzene, dar in viata reala nimic nu e facut fara un scop, fara un interes.
    Una e sa cumnpar un produs pentru ca e bun si-mi e util si alta e sa-l cumpar crezand ca vanzatorul imi face mie un serviciu pentru care trebuie sa-i fiu recunoscator.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mircea, trebuie sa recunoastem ca daca nu era sansa numita Europa, ramaneam nu la coada, ci in spatele cozii. gandeste-te cati bani au adus in Romania romanii care lucreaza in strainatate. gandeste-te cand aveam drumuri, si alea putine care sunt, daca asteptam bani de la statul roman. Etc.

      Ștergere
  5. Sa-nteleg, deci, ca niciunul nu v-ati jucat cu o pisica moarta?

    RăspundețiȘtergere
  6. Dar tu ai idee cat a cotizat Romania la bugetul Europei?Sunt de acord cu ce spune Mircea , sa nu mai visam la cai vezi pe pereti, fiecare are interesele lui.Nici America , nici Europa nu o sa ne scoata pe noi din rahat.Daca ne scoatem singuri bine, daca nu o sa ramanem un fel de lada a lor de gunoi .Alegerea ne apartine.Nu stiu de unde ai tu ideile astea ca noi dam vina din invidie , pe europeni sau americani.Dar sa crezi ca astia te vor salva ...cam multa naivitate

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am spus ca Europa ne va salva. nici ca trebuie sa asteptam ceva de la ei. am spus ca nu e corect sa afirmam ca Europa are doar interese. Nu e cinstit, nu e moral, nu e corect. e ca si cum ai cere un ban de la cineva, ai primi si apoi l-ai scuipa pe acel cineva.

      Ștergere