marți, 31 iulie 2012

Trei idei bune

            Nu stiu cum e acum la noi, dar in Franta au rezolvat simplu o problema grava.
            La semafor, din verde se face galben si apoi rosu. Ai timp sa opresti, sau sa treci daca nu poti opri. In schimb din rosu se face direct verde. Ca nu cumva vreun grabit sa plece pe galben si sa intre in cel de mai sus, care nu a putut opri.
            A doua, sensurile giratorii mici. Nu din alea cum sunt la noi, de-si fac unii casa in mijlocul lor. Sensuri mici, cat sa te faca sa reduci viteza si sa elimine unele semne sau semafoare.
            A treia, indicatorul de STOP e mare, curat si pus foarte aproape de carosabil, cam la nivelul soferului, la un metru inaltime. Daca scoti mana pe geam il iei in brate. Nu ca la noi, peste 7 dealuri, sau batut in cuie in copaci, acoperit de crengi.

10 comentarii:

  1. eu cred ca la noi asa sunt semafoarele dintotdeauna.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si aici probabil au fost asa, dar si-au dat seama ca se poate mai eficient si le-au schimbat. se numeste evolutie

      Ștergere
  2. Semafoarele: nu pot sa garantez pentru restul tarii, dar in Iasi functioneaza la fel: rosu-verde si verde-galben-rosu. Partea proasta e ca, orasul fiind o transee sparta, multe dintre ele sunt oprite, sau trecute pe galben clipitor - chestie foarte delicata pentru soferi, care habar n-au ca mai exista si indicatoare care sa reglementeze intersectiile.

    Sensurile giratorii: daca traversezi orasul Bistrita, dinspre Vatra Dornei spre Dej, ai sa intalnesti nu mai putin de 14 sensuri giratorii, unele cu cel mult un metru in diametru... Sunt pentru sensurile giratorii ce rezolva intersectii altfel complicate (mai ales din cauza cozilor creeate la semafoare), dar cand trebuie sa incetinesti din 50 in 50 de metri, doar pentru ca te intersectezi cu o straduta din care iese o masina pe ora, parca-mi vine acru.

    Indicatoarele: inseamna ca francezii nu stiu sa se distreze. Care mai e farmecul unui semn plantat in vazul tuturor, care nu trebuie cautat si, de cele mai multe ori, ghicit prin vreun cuib de pasare?

    Cu o zi inainte de examenul pentru permis, instructorul m-a dus pe o straduta unde era posibil sa ma poarte si examinatorul. Eram singur-singurel pe drum, rulam vijelios, cu peste 40 de km/h, cand m-am trezit din senin cu o palma peste cap.

    Dupa ce mi-am revenit din soc, nea' instructorul mi-a explicat: intr-un castan de pe margine, undeva in coroana, era ascuns un indicator de limitare de viteza la 30 km/h. Din masina nu aveai cum sa-l vezi, ci doar de la radacina copacului, dintr-un anumit unghi, se vedea o dunga rosie. Insa examinatorii stiau de el.

    A doua zi, cand am trecut pe-acolo cu politistul, ghici cine incremenise cu pedala la 25 km/h si nu s-ar fi grabit nici amenintat cu arma? :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hei, ala nu era pentru soferi, ci pentru pasari si veverite...:))

      Ștergere
  3. Semafoare cu cifre care iti arata exact cate secunde vei sta la semafor si cat mai ai pana sa pleci de la semafor, trec din rosu in galben si apoi in verde .la fel si pentru pietoni .Si ei stiu cat mai au pana sa traverseze.Doar daca esti tampit de0a dreptul poti face vreo nefacuta la semafor .Din pacate mai sunt si tampiti de-a dreptul .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. semafoarele cu secunde sunt geniale. mai ales cand ai viteza si intri in intersectie.
      apropo, un prieten statea la un astfel de semafor. cel din dreapta ii numara secundele, dar l-a prostit, zicand 3, 2, 1, cand de fapt mai erau vreo 15 secunde. cel de la volan, la 1, a plecat, erau sa moara...

      Ștergere
  4. Sensuri giratorii mici au inceput sa se faca si la noi in oras. Cred ca ideea de baza e eliminarea semafoarelor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si reducerea vitezei. sunt soferi care trec pe rosu pt ca au viteza prea mare si masini tari. dar in sens nu poti intra, ca nu mai iesi...

      Ștergere