miercuri, 25 iulie 2012

Modificarea kilometrajului la masini

           Am inteles ca s-au trezit autoritatile sa interzica modificarea kilometrajului la masini. Dar pana acum era legal? Eu vreau sa schimb masina. Cautand, am gasit un X5 din 2006, la 9 000 de euro. Pentru ca are 220 000 de km. Il iau, din 220 000 fac 120 000, ca nou si il vand la 15 000. Omul care il cumpara face o afacere extraordinara, eu castig 5 000 de euro in 3 zile. Dupa 30 000 de km i se duce motorul.
            Cand merge asa de bine treaba, s-au gandit ei sa interzica modificarea kilometrajului. Ce-i un 0 sau un 1 in ziua de azi?
             De ce spun asta? Intrati pe net si cautati masini. Toate au 110 000 de km si preturi la fel.

20 de comentarii:

  1. Aoleu ! Oare legea asta care interzice modificarea kilometrajului o exista si in Norvegia ? Chiar ieri am vazut un Peugeot ff dragut din 1998, care cica avea numai 46 000 km la bord si costa numai 17 500 Euro, si era gata gata sa ma las tentat de el abandonand visul pt o Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio din 2010 ca fiind probabil un vis total utopic...acum din cauza articolului tau am inceput sa am dubii !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ca sa nu se mai chinuie nimeni sa imi dea sfaturi sa cumpar la un pret mai scazut o masina din alta tara si sa o importez in Norvegia, raportez ca s-au facut calcule si ca importul nu merita decat pt masini noi de gen de la Ferrari in sus si la stanga (adica Bentley sau Aston Martin sau Rolls Royce din UK care e geografic in sus si la stanga fata de Italia), altfel nu merita pt ca te costa taxele de import + adaptarea tehnica + inregistrarea + asigurarea + nu mai stiu ce taxe mai mult decat masina si ajungi sa platesti tot atata ba chiar si mai mult !

      Ștergere
    2. peugeot din 98 cu 17 000 de euro??????????????
      eu am luat un peugeot din 99 cu 1 300!

      Ștergere
    3. Pe bune. In Norvegia comerciantii de masini vechi isi permit sa puna ce preturi doresc pt masini deoarece ei sunt cei ce domina piata. Nu cred ca exista multi norvegieni, nici din aia super-bogatii care ar fi inclinati sa cumpere o masina noua, ca ar fi ceva prea snob si de prost gust pt ei. O conversatie obisnuita intre directorii corporatiei mele care au salarii cca 1/3 mai mari decat al meu decurge astfel: "vai, daca ai sti ce fericit sunt ! am gasit un BMW din 1988 care merge nemaipomenit, desi are 220 000 de km, ce masina solida, ma va tine precis inca 15 ani, vai, si a costat numai 22 000 de Euro, ce noroc am avut, un BMW adevarat asa chilipir de ieftin !" Peugeot-ul prezentat de mine nu era totusi din ziar, era de la magazin. In ziar poti poate gasi poate mai ieftin, cu cca 10 000 de Euro, dar atunci chiar ca nu ai nici o garantie nu doar re kilometraj.

      Ștergere
    4. Se pot gasi in ziar si masini sub 10 000 de Euro. De obicei gen Opel sau chiar Mercedes, dar din decada anilor '80. Nimeni nu cumpara asa ceva nici macar in Norvegia, care in general favorizeaza masinile nemtesti, ca totusi se zvonesc ca sunt mai solide la kilometraj mai mare, dar de obicei se prefera BMW sau VW, de aia si astea din ziar sunt asa de ieftine, sub 10 000 de Euro. Nu cred ca poti gasi in Norvegia vreun VW sub 10 000 de Euro, s-ar cumpara imediat indiferent de kilometraj, dar poate un BMW din anii 70 sau max 82 mai ai vreo sansa, pt ca e in general BMW-ul considerat o masina de fitze, si numai unei minoritati ii convine sa se afiseze cu asa ceva fata de ochii lumii.

      Ștergere
    5. Cred sincer ca un Peugeot de 1 500 de Euro nu ar putea fi inregistrabil in Norvegia pt a fi aprobat pt circulatie publica, nu ar fi nici asigurabil, si ar trebui sa cheltui minim 7 500 de Euro cu el ca sa il adaptezi cerintelor de inmatriculare locala. Desigur, daca esti turist si e inmatriculat acolo la el acasa, corespunzator cu pasaportul tau si/sau cu vizele de rezidenta din pasaport, (carte de sejour, de ex), poti circula cu el aici cca sub 6 luni, dar dupa aia esti in pom, si esti considerat importator asa ca va trebui sa scotii banii din buzunar. Exista niste derogari speciale, exista posibilitati, dar zau daca merita efortul pt ca efectiv asa ceva nu se face in mod obisnuit, si daca ar merita, (de ex cum merita importul mai oficial sau neoficial de alcool si carne si tigari ceva mai ieftine), atunci precis s-ar ocupa mai multa lume si de import de masini mai ieftine, si efectiv NU se ocupa DE LOC, dar chiar de loc, nici neoficial, deci efectiv am tras concluzia ca NU merita.

      Ștergere
    6. Faptul ca am mai scris ca norvegienii contemporani sunt in general comozi sau de-a dreptul lenesi NU inseamna si ca sunt "prostuti" sau naivi in legatura cu finantele, ba chiar dimpotriva.

      Ștergere
    7. pai acolo e mediu bun de afaceri!

      Ștergere
  2. Un BMW nu moare la 250.000 KM prietene. Sunt si loganuri de pe taxi care au 400.000.
    Oricum, acum cand cumperi o masina nu te mai uiti la kilometraj, ca poti presupune de la inceput ca-i "lucrat". Te uiti la alte aspecte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am zis ca moare. merge si 1 000 000 de km. doar ca dupa 250 000 consuma 12% si nu stiu daca-ti place :))
      cu substantele si tehnologia de azi, toate aspectele dispar...

      Ștergere
    2. LOL ! Vezi, ce ziceam eu mai sus !! (Nici nu citisem acest comentariu si se confirma ca directorii norvegieni au dreptate si ca merita sa dai 22 000 de Euro pt un BMW din 1988 cu 220 000 km la bord.)

      Ștergere
  3. pai ce faci?? am crezut ca dai si tu o reteta, ceva ...

    RăspundețiȘtergere
  4. Asta e fix motivul pentru care nu sunt adeptul achizitiilor SH.

    RăspundețiȘtergere
  5. Pai pana acum nu erau pedepsiti cei care modificau kilometraje, nu? Acum cu noua lege chestia asta se va face mai rar sau deloc, ceea ce va micsora specula cu autoturisme.

    RăspundețiȘtergere
  6. Degeaba au interzis autoritatile acest lucru, nu exista un sistem prin care se poate depista acest lucru si sa fie pus in aplicare.

    Multi cumparatori se uita si la km parcursi dar nu intotdeauna corespund asa ca grija mare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multi cumparatori, daca are kilometrii multi, nici nu se uita la masina . Trebuie sa se laude la neamuri si vecini ca a luat o "masina buna" cu km putini care sclipeste ca una noua .

      Chiar acum ma uitam pe net : este la renumitii "baieti din salaj" un golf din 1999 (serie de 2000) cu 163000 km . La un calcul scurt vreo 12000 pe an din care concediu vreo 2000 km... deci aprox 800-900km / luna... nici o data cineva din occident nu isi cumpara masina diesel sa faca 12000 de km pe an .

      Ștergere
    2. eu am cautat pe net masini si toate au 120 000, indiferent de an. ciudat, in Germania, toate au cateva sute de mii.
      daca te uiti la anunturile din Ro, sunt f multe care au carte service. daca ceri cartea sa o vezi, ba n-o mai gaseste, ba e goala.
      nemtii fac naveta la job departe, au autobenzi, 100 de km ii fac in 40 de minute.
      eu m-am lecuit de masinile vandute in Ro. inclusiv la reprezentante se fac escrocherii. am avut un peugeot din 2008, avea 280 000 de km. asa ca sa nu-mi spuna mie ala cu masina din 2000 ca are doar 150 000.
      trebuie avut f mare grija.

      Ștergere