miercuri, 21 martie 2012

Investitii inutile

            Pentru ca niste bani trebuie cheltuiti s-au facut tot felul de investitii, mai ales in institutii, suficient de bune ca sa ne permitem sa declaram ca suntem in randul lumii, dar suficient de complicate ca sa nu le stim folosi si sa ramana banii blocati.
            Ma refer la tot felul de tehnologii si programe care au ca scop eliminarea birocratiei si hartogariei, plus eficienta in munca. Degeaba, pentru ca pregatire nu s-a facut sau ma rog, manualele de utilizare sunt in engleza. Si chiar daca s-au investit niste bani, posturile au ramas aceleasi, numarul functionarilor inutili nu s-a redus. E ca si cum intai cumperi mobila si apoi construiesti casa in jurul acesteia.

8 comentarii:

  1. La fel ca aparatura moderna cumparata si nefolosita in unele spitale...

    RăspundețiȘtergere
  2. Dupa parerea mea sincera Romania NU indeplineste inca criteriile minime de aparat birocratic pe care trebuie sa le indeplineasca orice tara care e si membru UE si membru al spatiului Schengen, (atat pe cantitativ, cat si pe calitativ). Mai e MULT de lucrat pana sa se ajunga macar la nivelul ala care exista in RSR prin 1976, si abia apoi se poate incepe sa se lucreze si la atingerea nivelului potrivit sec XXI in UE + Schengen. Dupa cum zicea, chiar optimist, dl Brucan + mai realist, inca de 2 ori pe atata. (Mai pesimist va fi vorba de abia a 2-a jumatate a sec XXI, dupa care daca nu va reusi Romania de una singura o va invata sau reeduca poate in acest sens ce si cum sa faca in mod mai eficient noua putere superglobala, RP Chineza, cu indrumare de tip mentorat cat mai strans de nivel 1 mentor pt fiecare cetatean + 3 mentori pe cap de parlamentar, 6 pe cap de membru de guvern, si 12 pe cap de presedinte.)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. normal ca nu indeplineste. mai mult, UE inchide ochii la u nele probleme grave din Ro, asa, de dragul pacii...

      Ștergere
  3. Eu zic ca ai gresit titlul. Investitiile nu sunt inutile, ele au utilitatea lor, caci isi ating scopul initial. Insa scopul initial nu e imbunatatirea si cresterea eficientei, ci cheltuirea unor bani, posibil pentru unele firme, pentru a arata atat populatiei cat si UE ca se face. Poti sa zici ca nu se face?
    Dar implementarea unor tehnologii sau a unor programe nu e chiar atat de usoara. Eu presupun ca pana la urma se vor implementa. Si eu, inainte de a face scoala de soferi mi-am cumparat masina. Ideal ar fi fost sa le fac pe amandoua deodata, insa nu am putut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici eu nu sunt multumit de titlu, dar uneori mi-e greu sa le gasesc...
      se vor implementa, in viitor, dar banii sunt dati si suntem in criza, banii trebuiesc folositi pt prioritati

      Ștergere
    2. Eu n-am vorbit serios cand m-am referit la titlu. Am fost rautacios, dar fata de EI, caci EI au dat banul meu, al tau si al lui.
      Titlul e corect, pentru ca exprima punctul tau de vedere (cu care sunt de acord), insa din punctul LOR de vedere e gresit. :)

      Ștergere
    3. am inteles ironia ta. am zis despre titlurile mele la modul general, am eu o problema, de regula scriu articolul intr-un minut si stau sa gasesc titlul inca 5 minute

      Ștergere