miercuri, 9 martie 2011

Comunismul din noi

          Nu stiu cati dintre noi recunoastem ca pana acum 20 si ceva de ani un singur om a abuzat de Romania si de romani, iar acum foarte multi, prea multi, fac acelasi lucru. Care varianta e mai dureroasa, cea cu dictatorul sau cea in care noi alegem, platim si sustinem pe cei ce ii calca pe urme?
          Am vazut 2 clipuri reprezentative. Intr-unul niste copii de gradinita sunt invatati sa danseze si sa cante imnul unui partid politic (nu conteaza care partid, conteaza faptul in sine), iar altul prezinta o fetita care incepe sa cante imnul Americii si e ajutata de un stadion intreg atunci cand ezita. Diferenta o intelege fiecare cum vrea.
          Eu vreau doar sa trag un semnal de alarma in ceea ce priveste atitudinea noastra fata de copiii tari. Daca noi am fost obligati sa cantam imnul in fata unei fotografii, cu mana pe inima, pe ei sa nu-i obligam. Daca noi ne-am chinuit in comunism si am ramas cu sechele, sa nu ne razbunam pe copiii nostri. Daca noi nu vrem sa facem ceva, sa nu-i invatam pe copii ca nu se poate.
          Si fara sa-mi sariti in cap, noi suntem de vina pentru situatia in care suntem. Noi suntem vinovati pentru ca cineva isi bate joc de noi si de copiii nostri. Pentru ca nici macar ce ne sta in putinta sa facem, nu facem.

7 comentarii:

  1. Aici parca nu as fi de aceiasi parere.Un sistem a abuzat de noi atunci, cam acelasi sistem abuzeaza si acum.Nu numai fam Ceausescu a fost cea care a abuzat.Sa fim seriosi.Din punctul mue de vedere esaloanele 3,4 au fost muuult mai vinovate .ei bine aceia sunt de 20 de ani asa zisii lideri democrati si ei calaresc natia asta .Sigur ca noi suntem vinovati si vinovatia asta dupa cum vezi nu numai ca o purtam dar si o transmitem din generatie in generatie ceea ce ne face infinit mai vinovati

    RăspundețiȘtergere
  2. asta ziceam si eu, atunci a abuzat Ceausescu, acum abuzeaza sute de ceausesti. macar atunci am avut curajul sa iesim in strada

    RăspundețiȘtergere
  3. Să nu ne mințim. N-am ieșit în stradă și nici nu ieșeam niciodată dacă nu ne ajutau alții. Prietenii știu..

    RăspundețiȘtergere
  4. Gandesti corect. Eu chiar as merge mai departe pentru vindecarea de prejudecati in general, de exemplu propun acest exercitiu nefizic: sa ne inchipuim la ce ne gandim cand zicem: tiganul din noi, deviantul din noi, copilul din noi, animalul din noi, sfantul din noi, etc.

    RăspundețiȘtergere
  5. @drcraciun: pe langa faptul ca suntem saraci si oropsiti, mai suntem si incapatanati... un fel de..."nu vreau sa ma schimb, mi-au trebuit 40 de ani sa ajung aici!"

    RăspundețiȘtergere
  6. Incapatanarea asta tine tot de imaturitate perpetua de copil abuzat. majoritatea romanilor au mentalitate de copil abuzat si, mai ales, neglijat. Plus ca ne place sa fim si co-dependenti ! (la concluzia asta super-generalizatoare am ajuns eu prnind, ca de obicei, in modul meu recunoscut narcisist, de la mine ! daeci nu macredeti tot ce spun ca e posibil sa gresesc, este de fapt, as estima, posibil sa gresesc chiar 1/3 sau 33 % din tot ce zic eu !).

    RăspundețiȘtergere
  7. @drcraciun: incapatanare, bine spus. indiferenta e prea simplu, nepasare e prea normal. suntem exact ca niste copii incapatanati.

    RăspundețiȘtergere