vineri, 14 martie 2014

Tie ce-ti place?

            Am pledat mereu pentru independenta personala. Am evitat sa fiu la moda, sa apartin unor curente, unor reguli. Eu sunt eu, iar ceea ce imi place nu necesita explicatii.
            Exista acele comportamente de masa care te elimina daca esti diferit, intr-o situatie data. Lasate sa actioneze, iti omoara personalitate. Fiind o societate a exemplelor se stabilesc anumite tipare si dorinta de a apartine unei comunitati te obliga sa le respecti. Nu intotdeauna insa aceste tipare sunt fixate dupa criterii obiective si ajungi sa traiesti in lumea cuiva cu care nu ai nici o interactiune.
            Asadar, e o atitudine extrem de gresita  sa ceri celorlalti sa-ti placa ce-ti place tie. Sau sa-i acuzi daca nu sunt in asentimentul tau. Facand asta, nu-i respecti ca oameni si nu consideri ca au aceleasi drepturi ca si tine.
            De exemplu, mie mi-a placut Coelho. Nu e Neruda sau Buzzati, dar pentru acea varsta cand l-am citit, 18-19 ani, mi-a prins bine. Daca am acum alte standarde, nu inseamna ca e un autor prost. A fost zilele trecute o discutie in care un blogger mare spunea ca-i place o anumita melodie. Toti cei care au avut aceeasi parere au fost acuzati ca sunt lingusitori, fara sa existe posibilitatea de coincidenta. Sau daca Ponta spune ca Stromae e inalt si urat, atunci sa nu placa nimanui.
             Mie imi place ceva ca-mi place mie, nu ca se poarta sau ca place unei elite.
           

3 comentarii:

  1. Scrie bine Paolo C. Parcà e cilian,nu? Am citit acum ceva ani o carte, mi-a plàcut...e un scriitor varà vàrstà. Nu-mi mai e aminte nici de càrti, nici film, nici stiri...Cànd pot, mà duc la teatru. Acolo chiar cà mà relaxez! Sau mà joc cu càinii si pisicile!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E brazilian Coelho. E bun teatrul, a merge la teatru e un act artistic in sine.

      Ștergere
    2. Fu bun si Coelho la vremea aia. Dar n-o sa uit niciodata ca m-ai ajutat sa-l descopar pe Hesse :)

      Ștergere