sâmbătă, 24 noiembrie 2012

Cum se mai fura in magazine

             Acest articol nu are nici o legatura cu Black Friday. Orice asemanare e din intamplare.
             Am mers in Praktiker sa cumpar vopsea. Un miros puternic m-a purtat printre rafturi ca in reclama de la Tchibo. Am ajuns in fata unui raft cu odorizante de camera. Fara sa-mi dau seama am luat sticluta cu parfum in mana si am tras pe nas. Era sa lesin. Simturile au transmis imediat creierului: il vrei! Am pus mostra inapoi si am luat o cutie.
             Acasa, desfac rapid cutia, desfac sticluta, bag 3 betisoare. Nimic. Mai bag 3. Nimic. Le bag pe toate. O umbra fada de miros se pierde rapid in camera.
             Am inteles rapid: in sticluta de demonstratie era parfum. Galbui, consistent, cu un miros puternic. In sticlutele din cutii e a nu stiu cata parte din parfumul respectiv. Transparent, inodor. cred si eu ca tine de la 3 la 6 luni, cum scrie pe reclama.

11 comentarii:

  1. Doar nu credeai ca Tchibo foloseste ambergris natural de la balene sau macar din ala sintetic dezvoltat recent de elvetieni pt odorizantele de camera care se vand la Praktiker. E doar o chimicala oarecare, care de aia se si cheama ca e volatila, iar in sticluta aia era o esenta uleioasa ceva mai stabila a ei, in plus probabil nici macar de la Tchibo, ci probabil furata de seful de marketing-rafturi de la Praktiker de la magazinul Bodyshop cu aromaterapie de la mall-ul apropiat, ca doar se stie ca seful de marketing-vanzari de la Tchibo e ff ocupat mai mereu plecat pe teren distribuind in principal noi servicii de unica folosinta, insusi sloganul acelei companii fiind, "nici o saptamana fara un produs nou"...adica e clar ca Tchibo nu e interesat de a produce ceva folositor sau functional pe termen ceva mai lung decat o singura zi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai mult dureaza mirosul de la lumanarile de ceara de calitate aromate cu diverse esente decat orice chimicala de genul asta, insa una din aia de adevarata calitate poate costa si peste 50 de Euro, chiar pana la 150 de Euro. Am avut eu una primita cadou odata cu miros de smochine si, desi eu sunt ff suspicios fata de diverse mirosuri prea puternice, ca ma deranjeaza, totusi in cazul asta, dupa o singura aprindere intr-o seara, am crezut ulterior aproape timp de 2 saptamani ca intram in 1001 de nopti de cate ori intram in casa, plus am folosit-o si pe termen indelungat vreo 3 ani, neaprinzand-o decat asa in preajma sarbatorilor de iarna, si de fiecare data a avut acelasi efect. Abia dupa aia a inceput sa isi mai piarda efectul, pt ca incepuse sa se deterioreze stratul exterior protector, si a inceput sa se mai evapore pe lateral esenta capturata in miezul de ceara, (care in partea superioara era totusi "sigilat" de ceara topita prin aprindere, deci nu se pierdea esenta pe la varf, ci doar pe lateral, ca altfel nu pot sa-mi explic.)

      Ștergere
    2. eu cred ca tu n-ai inteles, din cauza parfumului articolului, comparatia cu Tchibo. de unde sa stiu eu cum miroase aroma TChibo din reclama, cand e doar o imagine?

      Ștergere
  2. Eu imi cumparasem din Spania o sticluta din astea in care bagi betisoare. Am uitat-o pe un dulap mai bine de un an de zile si cand ma apropiam de zona aia nu stiam ce naiba miroase asa bine. Pana cand mi-am amintit de ea. Era goala de multa vreme, dar betisoarele inca aveau un miros puternic. Probabil sunt si pe la noi chestii care sa miroase "mult si bine", dar sunt foarte scumpe.

    RăspundețiȘtergere
  3. Stiu exact despre ce vorbesti. Am luat si eu o chestie din aia, am bagat toate betisoarele (10) si abia daca mirosea ceva pe langa recipient.

    RăspundețiȘtergere
  4. Morala e: inainte de a cumpara orice care pare misto in reclama sau chiar pare stralucitor in raft, dati un click sa cautati pe wikipedia, ce scrie despre istoria si filozofia companiei/corporatiei respective. Poti afla ff multe lucruri interesante si chiar informative care te pot ajuta sa te decizi daca sa actionezi caritabil financiar fata de acea companie, (adica sa ii dai bani), de ex ce am citit eu despre Tchibo m-a determinat sa nu cumpar niciodata nimic vandut de acea companie. Nu stiti cat am studiat inainte sa ma decid sa dau eu bani corporatiei Ikea. Am citit toate biografiile proprietarilor si a membrilor CEO principali, intreaga istorie a companiei, plus cea a altor companii cu care a avut legaturi si asociatii in trecut sau in prezent, etc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. P.S. Eu cam tot asa fac inainte sa dau vreun link la vreun brand sau companie sau chiar personalitate publica, sau chiar sa ii mentionez numele pe blogul meu + NU trebuie uitat ca "there is no such thing as bad publicity", adica chiar daca scrii in mod negativ despre o companie (sau chiar un politician), tot ii faci publicitate prin a-i mentiona numele !

      Ștergere
    2. Am impresia ca se ridica o dilema etica si practica in legatura cu mentionarea numelui unor tari, ca de ex Romania, Elvetia, Norvegia, Chad, Botswana, Franta, UK, SUA, etc. In general am remarcat ca maj tarilor in care situatia chiar e satisfacatoare pt majoritatea rezidentilor acelor tari nici nu apar mentionate prea des in mass-media, deci ar fi etic sa nu le mentionam nici noi pe blog in mod excesiv, fie in sens pozitiv, fie in sens negativ, (exceptie poate facand blogurile axate pe turism), insa exista anumite tari carora chiar le place sa le fie facuta reclama, si chiar doresc sa fie mentionate mai des, plus ca se pricep in mod real sa gestioneze ff bine aceste mentiuni, fie pozitive, fie negative, cum ar fi de ex SUA. Cum sa ajuti oare si alte tari, ca de ex Romania sau Norvegia sa se priceapa si ele sa gestioneze in mod util pt ele acest fel de mentiuni frecvente in public, care pe de o parte pot ajuta economia si dezvoltarea tarii respective, insa pe de alta pot aduce in mintea publicului cititor si mai ales posibil investitor ideea suparatoare ca acea tara pare inca oarecum instabila, imatura, "cersind" atentia publica cam ca o domnisoara cam "disperata", care doreste sa fie remarcata si invitata la dans.

      Ștergere
  5. vezi, daca ai fi acasa, tu ai fi cel care ne verifica noua veridicitatea produselor. te-am suna, tu ai intra rapid pe net si ne-ai da unda verde...:))

    RăspundețiȘtergere