vineri, 4 mai 2012

Despre romanii tai, ai mei, ai nostri...

          Pentru ca am impresia ca unele lucruri nu sunt clare sau sunt gresit intelese, raman in zona consecintelor faptelor unor romani prin strainatate.
          Nu generalizez. N-am zis niciodata toti, am zis unii. Despre cei care acuza, despre cei acuzati. N-am zis niciodata ca asta e singurul criteriu dupa care suntem judecati. Am zis ca parerile celor care acuza conteaza.
          Cred ca cei care aplica vorba cu padurea si uscaturile sau spun ca repercusiunile unor fapte nu sunt chiar atat de grave nu stiu ce inseamna Europa. Nu stiu cum africanii, arabii, asiaticii, balcanicii invadeaza Europa si cum paharul incet-incet se umple. Si cum prima data vor pleca cei cu mai multe antecedente. Si cum se poarta polonezii si tunisienii si ungurii ca sa-si castige un loc sigur.
           Apoi, spuneti ca si altii fac. Si ce daca fac? Sa facem si noi? Suntem teroristi, suntem tigani, suntem subnutriti?
           Deja sunt prea multi si incet incep sa ne reprezinte. Indiferent daca voi acceptati asta sau nu.
           Asa, sa inteleaga toata lumea, romanii la care ma refer eu fura, scuipa, arunca mizerii pe jos, mananca pe strada, nu trag apa in toalete, parcheaza aiurea, se pisa pe spatii verzi, striga pe strada, isi bat joc de oameni, cersesc, urla, asculta manele la maxim, fura din nou.
           Cata vreme vor exista, vor exista si cei care ii includ intr-un popor.

7 comentarii:

  1. Te rog frumos, mai ales intr-un post cu anunturi principiale, sa NU te mai iei de preferinta oamenilor pt a se bucura de un anumit gen artistic muzical, de ex manele, jazz, muzica clasica, sau heavy metal. O asemenea tendinta mi se pare discriminatoare pt anumite categorii de consumatori de Arta, si, prin extensie, extrordinar de nedreapta la nivel principial pt lumea Artelor, in care eu personal am de gand sa fac ordinea necesara prin scrierea acelui viitor tratat de Estetica Etica, (dupa ce ies la pensie si ma voi afla geografic cat mai departe de o mare densitate de iubitori ai libertatilor de expresie artistica).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ca sa previn posibile raspunsuri re ca "manelele nu indeplinesc criteriile minim necesare de gen artistic muzical", doresc sa anunt ca eu inca nu am terminat de elaborat lista acelor criterii minim definitorii la nivel de gen artistic, doar la nivel de opera de arta in general, deci ca filozof veleitar al Artelor, NU este etic profesional sa isi dea cineva cu parerea despre ce anume reprezinta un gen artistic sau nu, atata vreme cat nu s-a publicat o lista de criterii clare. Vad ca va trebui sa ma ocup de asta tot eu, ca vad ca nu se inghesuie nimeni sa fie filozof de Arta pe genul muzical, desi anunt ca disclaimer ca eu personal sunt total afon, si in general nu imi plac muzicile fara un ritm simplu pe care sa il pot intelege sau repeta si eu.

      Ștergere
    2. Pana una alta eu personal NU cunosc de vreun studiu re asocierea de criminalitate cu preferinta pt un anume gen muzical, deci daca i se face cumva cuiva mila de mine si doreste sa ma ajute sa nu trebuiasca sa dau Google tot eu, sa dea el/ea Google si sa ma anunte daca exista un asemenea studiu cat de cat reputabil in lume. Daca ma va ajuta cineva in acest fel, am sa va mentionez cu o dedicatie de multumire in viitorul meu tratat, care deja se anunta a fi in cel putin 24 de volume, 3 din ele reprezentand numai liste de dedicatii de recunostinta pt diversii oameni care m-au ajutat pe mine sa imi elaborez ideile necesare pt acel tratat in sine, majoritate bloggeri in lb romana, recunoscut fiind si ca romanii au talent nativ pt a fi filozofi de inalt nivel critic, desi nu pot sa promit ca am sa va listez ca co-autori.

      Ștergere
    3. Aoleu ! Am dat Google. Exista studii despre asociere de criminalitate cu preferinta pt anumite genuri muzicale, ba chiar si un tratat despre asocierea unor anumite trasaturi de personalitate, printre care posibil si cea de tip antisocial destul de frecventa in randul criminalilor, cu alte activitati de hobby, dar NU exista re MANELE. Deci, inainte de a-si mai da cineva cu parerea despre manele, va rog sa contribuiti la avansarea cunosterii umane prin a elabora un studiu serios in acest sens, eventual ca tema de lucrare de diploma, de masterat, sau tema de cercetare de doctorat in domenii specifice de cunostere ca de ex sociologia, antropologia culturala, ba chiar si de marketing sau PR. Gata, eu consider ca mi-am facut datoria patriotica pe ziua de azi, v-am dat idei si pt generatia asta de absolventi de diverse nivele si scoli din Romania care habar nu au cu ce sa-si ocupe timpul in vacanta de vara care se apropie !

      Ștergere
    4. 1. manelele nu sunt o arta. sunt un amalgam de greseli gramaticale puse pe muzica. nu aduc nimic nou, nu promoveaza nimic bun.
      2. problema mare nu e ca se asculta manele, ci CUM se asculta manele. nu e necesar sa scoti boxele pe geam sau sa circuli cu portbagajul deschis. bref, eu n-as vrea sa auda copiii mei despre tunuri, bautura, femei, bani, etc... nu de la ei.

      Ștergere
    5. Pai asa nici gangsta rap nici heavy metal urlator scrasnitor de tip gotic-satanic nu ar trebui sa fie considerate genuri artistice muzicale, si totusi sunt permise, unele chiar incurajate si promovate cu bonusul aditional ca ele pot folosi si pt difuzarea anumitor tensiuni sau nemultumiri sociale destul de exploziv propagabile daca nu ar fi dirijate in mod corect.

      Ștergere
    6. concret, inca nu am fost deranjat de rap sau de heavy metal. cand voi fi deranjat, voi avea o atitudine la fel. era un video pe youtube, in fata unui magazin de pompe funebre un mitocan isi curata masina, toate usile deschise, muzica la maxim, manele, desigur.

      Ștergere