marți, 10 februarie 2015

Recunostinta altfel


       Un cersetor iti bate la usa si-ti cere sa-l primesti pentru ca e sarac, flamand si vine dintr-un loc fara speranta, nascut cu mai putine sanse decat tine. Il lasi in casa, ii dai sa manance, ii dai haine, ii dai bani. Iei de la copiii tai, lucrezi tu mai mult, ca sa-l intretii si pe el. Pentru ca e bine la tine, venitul isi aduce in scurt timp familia, apoi prietenii. Ii tii pe toti. Apoi incep sa-si impuna obiceiurile la tine in casa, desi sunt total diferite de ale tale. Daca gresesti, te faci vinovat de discriminare. Te retragi intr-un colt si taci. Dupa un timp nu le mai ajunge ca traiesc dupa regulile lor in casa ta. Iti cer si tie sa faci la fel. Daca nu esti de acord, te mitralieaza. Ca sunt saraci si oropsiti si au nevoie de intelegere.

11 comentarii:

  1. Se pare ca asa e, acum.
    In nici un caz nu vreau sa te contrazic, sunt de acord cu tine. Dar uneori exista si o alta fata a monedei, iar cersetorul ti-o arata acum pe cealalta.
    Poate ca a fost si altfel, in trecut: te duci in bordeiul cersetorului fara sa-i ceri voie, il arati ca e necivilizat, ii impui limba ta ca fiind limba oficiala a bordeiului pentru ca e o limba a unui popor civilizat, apoi il faci cetatean al casei tale, il pui sa lupte in razboi pentru tine, il platesti ca sa faca ieftin muncile care nu-ti plac tie etc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu vad o diferenta de scop. Poate nu e justificata, dar o vad. Scopul fiind civilizarea bordeiului, in cazul din trecut, iar in cazul actual, salbaticirea civilizatului.

      Ștergere
    2. Unii catolici opineaza chiar ca nu ar fi trebuit instituite niciodata reformele de la consiliul 2 al Vaticanului din '62-'65...dar daca nu era acel consiliu 2, oare l-am mai fi avut azi pe papa Francisc ? Pe cine as mai fi ales eu atunci sa urmaresc pe Twitter oare ? Poate in cel mai bun caz doar pe Justin Bieber.

      Ștergere
  2. Morala fiind ca e mai bine sa nu bagi cersetorii in seama sperand sa nu te bage nici ei pe tine ? Intreb, ca eu habar nu am. Tot ce stiu e ca mie mama mi-a zis mereu sa fiu super atent pe unde ma duc si cu cine ma asociez si dupa cine ma iau, plus sa fiu ca Gigel re llucruri bune dar sa nu ma iau dupa gigel re lucruri rele, plus sa stiu ca sunt nobil deci am raspundere atat fata de mine cat si societate sa dau exemplu bun chiar si la cersetori in timp ce ii ignor, etc, etc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite, Europa nu e cazul tau. Nu a ignorat nici intr-un caz, nici in altul. Acum plateste.

      Ștergere
    2. Mda, poate era mai bine ca Europa sa semene asa mai mult cu mine ! Sau si mai bine, sa asculte de mama mea !

      Ștergere
  3. De multe ori ei au mai multi bani decat noi. :(

    RăspundețiȘtergere
  4. Tu est Charlie? Banuiesc ca vorbesti despre discriminare si emigranti.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cuvanta, unde esti ? Zau, am inceput sa-mi fac si cont de Facebook disperat de disparitia blogului tau, care a pus capac si la disparitia anterioara a blogului Vladen ! Ca de cand nu mai am posibilitatea sa reflectez pe teme asa mai modern contemporane pe blogul tau si al lui Vladen, am inceput sa traduc si din clasicii antici, si nu mai rezist, ca e prea greu, plus ma enervez cand observ cat au fost de photoshopati de diversi de-a lungul vremii. Macar pe blogul tau si al lui Vladen ma mai descurcam cu texte din lb mai moderne, nu eram obligat asa de des sa intru la greaca veche si la latina ca pe blogurile lui Raul si Decenu !

    RăspundețiȘtergere